شناسهٔ خبر: 23620915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تقدیر از ۲۳ اثر برتر در اختتامیه سومین جشنواره ابوذر/ زاکانی: رسانه‌ها امید را در جامعه احیا کنند

اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور علیرضا زاکانی و سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» با هدف شناسایی توانایی و توانمندسازی خبرنگاران، تقویت روحیه خودباوری، ارتقاء دانش و سواد رسانه‌ای، ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بیشتر بین اصحاب رسانه با حضور علیرضا زاکانی،مهدی وکیلی، عبدالله گنجی و سردار یزدی صبح امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

مسعود بصیری؛ مسئول سازمان بسیج رسانه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای ابوذر از 3 سال پیش کلید خورد و موفقیت آن به اندازه‌ای بود که در سومین دوره برگزاری آن 14 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید، اظهار کرد: افتخاری است که این جشنواره توانسته بخش کوچکی از دغدغه خبرنگاران و اهالی رسانه را به سمت و سویی که در نظر دارد، سوق دهد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره رسانه‌ای در تمام استان‌های کشور به‌صورت مجزا برگزار شده و مراسم امروز چکیده‌ای از مجموع جشنواره‌هاست، عنوان کرد: کیفیت آثار ارسالی به نسبت سنوات گذشته رشد چشم‌گیری داشته است و آثار متنوعی در هفت محور آزاد‌اندیشی، مسائل صنفی خبرنگاران، مبارزه با آسیبهای اجتماعی، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، عمل انقلابی، مبارزه با تروریسم و موضوع آزاد برای جشنواره ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه با تأکید بر اینکه انتقاد کردن در این دوره کار سختی شده است هر چند که مسائل جامعه و کشور را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، اذعان کرد: خشکسالی، بهره‌وری پایین، عدم توجه به بخشی از مشکلات جامعه و... از مشکلات فعلی کشور است که نباید به فراموشی سپرده شود.

 

وی افزود: اگر میلیاردها تومان صرف خرید هواپیما می‌شود، بد نیست خوب از طرف دیگر هم به خروج بالغ بر 300 نخبه به شکل سالانه از کشور هم پرداخته شود.

بصیری با اشاره به اینکه 60 درصد بودجه برخی مراکز تحقیقاتی پرداخت نمی‌شود، گفت: با مانور تبلیغاتی در برخی دولتها، غافل از این شده‌ایم که 50درصد نیمه جنوبی کشور ظرف 30 سال آینده خشک می‌شود.

وی راهکار برون‌رفت از چنین وضعیتی را پرهیز از بحران‌های ساختگی دانست و ابراز کرد: در شرایطی به سر می‌بریم که باید تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه افزود: مسئولان و دولتمردان باید با رویکرد تولید تکنولوژی، مردم را از اعوجاج ذهنی نجات دهند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران در نگاه جهانی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی در پایان گفت: با وجود همه مشکلاتی نظیر طلب 18 هزار میلیارد تومانی داروخانه‌ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی و مواردی که گوشه‌ای از آنها را ذکر کردم، هدف این جشنواره بر توجه به موضوعات و اولویتهای اصلی کشور گذاشته شد که امیدواریم با شکل‌گیری جریانی در این وادی، شاهد رشد کشور در همه ابعاد باشیم. 

زاکانی: رسانه‌ها امید را در جامعه احیا کنند

در ادامه این مراسم علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک جنگ تمام عیار  به سر می‌بریم، گفت:‌این جنگ تمام سطوح جامعه را دربرگرفته است. نقش رسانه در این شرایط بسیار مهم است چرا که در جبهه‌های نابرابری وارد جنگ شده‌ایم. اکنون باید امیدها را در جامعه زنده کنیم و مدافع حقوق مردم، شفافیت و خودآگاهی در متن جامعه باشیم.

 

وی ادامه داد: مردم باید به حقایقی که در جامعه وجود دارند آگاه باشند و رسانه باید موارد این چنینی را احیا کند. شناخت پیام‌ها، شناخت محیط افکار عمومی، تنظیم، مدیریت و گرفتن بازخورد از پیام‌هایی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند تا رسانه‌ای پیش‌برنده و فعال داشته باشیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به برخی از اهداف انقلاب گفت: استقلال، آزادی، عدالت و درمسیر پیشرفت قرار گرفتن اهداف اصلی ما در داخل کشور هستند. در بیرون نیز مظلوم‌نوازی و ظلم‌ستیزی را دنبال می‌کنیم بنابراین باید همواره بکوشیم که این موارد زنده و پویا باقی بمانند در این صورت است که می‌توانیم به پیشبرد انقلاب کمک بزرگی کنیم.

زاکانی یادآور شد: اشرافیت سیاسی، فساد اقتصادی و اداری، تلفیق اشرافیت و فساد، تنگنای معیشتی، ولنگاری فرهنگی، اجتماعی، گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی، افراطی‌گری احساسی، درجا زدن کشور و فراموشی خودباوری انقلابی 9 رنج انقلاب هستند که باید برای آن‌ها رسانه طرح و برنامه داشته باشد.

وی افزود: دشمن سعی می‌کند با القای نیازهای کاذب در جامعه فاصله را بیشتر کند. ما باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و آن‌ها را به جامعه بگوییم و کارآمدی و ثبات را به جامعه عرضه کنیم. اکنون خدماتی به جامعه ارائه می‌شود که مردم آن را احساس نمی‌کنند. ما می‌توانیم با بیان نیازهای واقعی جامعه آن‌ها را به درستی هدایت کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه ما رسالت‌مان را به درستی انجام نداده‌ایم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که جامعه خوب عمل کرده است و مقام معظم رهبری مدیریت ممتازی را داشته‌اند. ممکن است برخی‌ها بپرسند که چرا ایشان مستقیم دخالت نمی‌کنند، به آن‌ها باید گفت که رهبری به دنبال ایجاد یک مکانیزم درست در جامعه هستند که مردم با خودآگاهی کارها را پیش ببرند و در حقیقت رهبر انقلاب به دنبال بست و گسترش این منطق هستند.

مهدی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول روزنامه ابتکار خاطرنشان کرد: هر چقدر فاصله بین مسئولان و مردم بیشتر باشد تغییرخواهی تبدیل به تهدید خواهد شد.

 

در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از خانواده شهیدان علیرضا و غلامرضا حیدریان از شهدای رسانه و جمعی از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما