شناسهٔ خبر: 23620875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شخصیت مثبت هاشمی رفسنجانی از او فردی ماندگار در میان مردم ساخته است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در نخستین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد حجتیه صبوری شهرستان قائمشهر

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در نخستین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد حجتیه صبوری شهرستان قائمشهر برگزار شد به شخصیت مثبت و خیراندیش ایشان اشاره کرد و گفت که ایشان همدلی به مردم ، اعتماد کردن به دیگران ، مورد اعتماد واقع شدن ، انعطاف پذیری در بعد خدمات اجتماعی بدون ریا را سرلوحه کار خود قرار داده است .
وی با بیان اینکه این خصلت ها است که ایشان را در میان مردم فردی شکوفا معرفی کرده است ، گفت که همچنین روانشناسان هاشمی را فرا شکوفا در میان جامعه معرفی کرده اند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایشان یکی از یاران نزدیک امام راحل و از معتمدترین ایشان بوده است ، افزود : هاشمی رفسنجانی فرد مورد اعتماد بنیانگذار انقلاب اسلامی و امام خامنه ایی بوده است .
محسن هاشمی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از هفت بار به زندان افتاده است ، افزود : آخرین زندان ایشان مربوط به سال 1354 تا 1357 بوده است که سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد و برای تثبیت انقلاب فعالیت های مهمی انجام داده است .
فرزند هاشمی رفسنجانی تاکید کرد : پدرم مسئولیت شورای انقلاب ، سرپرستی وزارت کشور و ریاست مجلس را برعهده گرفت و در این دوران فرماندهی جنگ را برعهده می گیرد و به امام و امت کمک شایانی می کند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایشان در اوج جنگ و در سال 63 در خطبه ، ساخت مترو را مطرح می کند، افزود : طرح مترو در سال 65 آغاز شد که امروزه شاهد فعالیت هفت خط مترو در تهران هستیم .
وی گفت که اگر خط مترو درست تجهیز شود می توان بیش از هفت میلیون نفر در روز را سرویس داد تا آلودگی در کلان شهرها را کمتر کند.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود .
وی یکشنبه 19 دی 1395 در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت .
در 21 دی 1395، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام

نظر شما