شناسهٔ خبر: 23620847 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فرهبد رئیس بیمه و دعاوی شرکت نفتکش در گفت‌وگو با پول نیوز؛

از سانچی نمونه‌برداری می‌کنیم

سانچی به طور کامل در آب‌های چین غرق شده و تنها چیزی که از آن به جای مانده سه پیکر غیر قابل شناسایی و یک لکه بزرگ نفتی است. چگونه قرار است ابعاد این حادثه واکاوی شود؟ آیا نمایندگان ایرانی از چین بازگشته‌اند و کار را به دست چینی‌ها سپرده‌اند؟

صاحب‌خبر -

پول نیوز-سانچی به طور کامل در آب‌های چین غرق شده و تنها چیزی که از آن به جای مانده سه پیکر غیر قابل شناسایی  و یک لکه بزرگ نفتی است. چگونه قرار است ابعاد این حادثه واکاوی شود؟ آیا نمایندگان ایرانی از چین بازگشته‌اند و کار را به دست چینی‌ها سپرده‌اند؟

کاپیتان فرهبد می‌گوید خیر. فرهبد رئیس بیمه و دعاوی شرکت نفتکش در این باره به پول نیوز گفت: کمیسون امنیت ما همچنان در شانگهای مستقر بوده و کشتی که برای نجات گرفته بودیم هنوز آماده خدمت است. 

او افزود: یکی از کارهایی که باید انجام شود بررسی کامل مکانی است که نفت کش ما در آن غرق شده است. کشور ما اقدامات خود را به زودی آغاز خواهد کرد از ارسال غواص گرفته تا نمونه‌برداری از کشتی کریستال چینی و سانچی ایرانی.

کاپیتان فرهبد درباره ماهیت لکه ایجاد شده بر آب‌های چین هم گفت: رنگ فعلی لکه نفتی نمی‌تواند نشان‌دهنده جنس آن باشد. این لکه می‌تواند ناشی از سوخت کشتی باشد یا نباشد. 


فرهبد پیش از این درباره دیدار با خدمه چینی گفته بود: براى مصاحبه با سرنشینان کریستال باید از کارشناسان بین المللى و شناخته شده استفاده کنیم البته چنین مسائلى باید از طریق مسائل حقوقى پیگیرى شود.

وی همچنین درباره میزان خسارت این نفتکش اظهار کرد: اکنون نمی‌توان در مورد میزان خسارت وارد شده اظهار نظر کرد و مسائل حقوقى آن باید بررسی شود؛ ارزش سانچى 32 میلیون یوروست و باید مسائل زیادى مثل خسارت خدمه، آودگى، لاشه بردارى و... را براى برآورد خسارت این حادثه در نظر بگیریم.

برچسب‌ها:

نظر شما