شناسهٔ خبر: 23620815 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید نمایندگان اتحادیه پارلمان های آسیایی، آفریقایی و صلیب سرخ بر حمایت از فلسطین

تهران- ایرنا- در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، نمایندگان اتحادیه پارلمان های آسیایی، آفریقایی و صلیب سرخ بر حمایت از فلسطین تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدرضا مجیدی نماینده اتحادیه پارلمان های آسیایی در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید بیش از پیش همکاری داشته باشند.
نماینده اتحادیه پارلمان های آسیایی افزود: این کنفرانس ها ظرفیتی است که کشورهای اسلامی می توانند با استفاده از آن به یکدیگر نزدیک تر شده و بر مشکلات مهم جهان اسلام قائق آیند.

** تاکید نمایندگان اتحادیه پارلمان‌های آفریقایی و دریای سیاه بر حمایت از فلسطین و صلح در منطقه
«سعید مقدم» نماینده اتحادیه پارلمان مغرب عربی در سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو همکاری اسلامی، ‌گفت: در منطقه با مسائل و چالش‌های مختلفی از جمله اقدامات خشونت‌بار تروریستی مواجه هستیم.
نماینده اتحادیه پارلمان مغرب عربی افزود: امیدواریم که تلاش‌ها در کشورهای اسلامی به گونه‌ای باشد که در ثبات و امنیت اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: کشور ما متاسفانه با عدم امنیت قضایی مواجه است که منجر به پدیده مهاجرت غیرقانونی شده و همین مساله بی‌ثباتی را رقم زده است.

** صلح پایدار و همزیستی مسالمت‌آمیز باید در بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد
نماینده اتحادیه پارلمان آفریقایی نیز در این اجلاس اظهار کرد: اتحادیه پارلمان آفریقایی متشکل از 40 کشور در سطح قاره آفریقا است که تلاش می‌کند تا با پارلمان‌های سایر کشورها نیز ارتباط برقرار کند.
وی افزود: صلح پایدار و همزیستی مسالمت‌آمیز باید در بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد و هیچ صلحی در خاورمیانه بدون ایجاد راه‌حلی عادلانه برای مساله فلسطین هم امکان‌پذیر نیست که امیدواریم از طریق گفت‌وگو برطرف شود.

** دنیا با بحران اقتصادی مواجه است
نماینده اتحادیه پارلمان‌های دریای سیاه نیز در این کنفرانس اظهار کرد: اعضای پارلمان‌های این اتحادیه از 12 کشور هستند که هدف میل به همکاری بالا در حوزه منطقه‌ای و صلح و ثبات است.
وی افزود: دنیا با بحران اقتصادی مواجه است که این مساله بر کشورهای دریای سیاه هم تاثیر خود را بر جا گذاشته است.

** باید از نیروهای صلیب سرخ حمایت به عمل آید
نماینده صلیب سرخ نیز ضمن تشکر از برگزاری این اجلاس، تاکید کرد: باید از نیروهای صلیب سرخ حمایت به عمل آید و قطعنامه‌هایی که در این زمینه است زودتر به تصویب برسد.
وی عنوان کرد: از پارلمان‌های عضو اتحادیه می‌خواهیم قوانینی وضع کنند که از امدادگران صلیب سرخ حمایت لازم را به عمل آورند.

‎** باید از طریق دیپلماسی با اقدامات رژیم صهیونیستی مقابله شود
«خلیفه فیصل» رییس هیات پارلمانی تونس در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز تاسف و تسلیت برای سانحه نفتکش سانچی گفت:‌ تصمیم نابخردانه رییس‌جمهور آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس را محکوم می‌کنیم.
رییس هیات پارلمانی تونس افزود: این تصمیم تجاوز آشکار و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و مقررات است و باعث تحریک احساسات مسلمانان در دنیا می‌شود.
وی ادامه داد: قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان برای آنها دارای اهمیت ویژه‌ای است.
فیصل بیان داشت: مردم فلسطین تاکنون قهرمانانه مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و از حقوق خود دفاع کرده‌اند لذا امروز نیز در برابر تصمیم نابخردانه و شرم‌آور آمریکا می‌ایستند و می‌دانند که کشورهای مسلمان از آنها پشتیبانی می‌کنند.
وی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی بیش از گذشته رسوا شده و در مقابل فلسطینی‌ها بیشتر مورد حمایت کشورهای اسلامی قرار گرفتند. آمریکایی‌ها نشان دادند که به دنبال پیاده کردن نقشه‌های شوم اشغالگران صهیونیستی در اسرائیل هستند. ما از آزادگان جهان می‌خواهیم که در کنار مردم فلسطین بایستند.
رییس هیات پارلمانی تونس گفت: باید از طریق دیپلماسی با اقدامات رژیم صهیونیستی مقابله شود.
سیام*9121*3061*1449*خبرنگار: سمیه لاری*انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما