شناسهٔ خبر: 23620810 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سلامی:

مسئله شادی اهل بیت(ع) را در جامعه تقویت کنیم

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تأکید کرد که باید روی مسئله ترویج شادی اهل بیت(ع) در جامعه کار کنیم چرا که دشمن سعی دارد القا کند که اسلام دین گریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 27 دی‌ماه در جلسه هماهنگی دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: کارهای مبارکی برای دهه کرامت شکل می‌گیرد که بهترین آن‌ها شادی در فضای دینی است.
 وی با اشاره به اینکه دهه کرامت فضای مثبتی را ایجاد می‌کند تا فضای شادی اهل بیت(ع) را در جامعه شاهد باشیم، افزود: باید روی مسئله ترویج شادی اهل بیت(ع) در جامعه کار کنیم چرا که دشمن سعی دارد القا کند که اسلام دین گریه است و باید در دهه کرامت برنامه‌های شادی ویژه کودکان شکل بگیرد.
 سلامی با یادآوری ارتباط بین اعتاب مقدسه جهان تشیع و برنامه‌ریزی مسئولین اعتاب مقدسه، تاکید کرد: فرصت مناسبی است که دهه کرامت را به عراق و سوریه صادر کنیم تا آن‌ها هم جشن‌های دهه کرامت را برگزار کنند.
 معاون آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری اینکه آمادگی داریم جلسه ستاد دهه کرامت برگزار کنیم تا نقاط قوت و ضعف سال گذشته بررسی شود و اهمیت موضوع به دست آید، اضافه کرد: متأسفانه در فضای برنامه‌ها، بحث روابط عمومی قوی عمل نکرد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که یک روابط عمومی به شکل متمرکز روابط عمومی دهه کرامت را عهده دار شود تا بتوانیم تبلیغات را داشته باشیم.
 وی، از نماینده ستادعالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور خواست تا یک نماینده از هر کانون به‌عنوان نماینده اعتاب مقدسه و دهه کرامت در کانون به آستان معرفی کند، افزود: در این صورت معرفی حضرت شاهچراغ (ع) را بیشتر شاهد خواهیم بود.
 سلامی اضافه کرد: امسال تا 20 هزار نفر در جشن تکلیف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شرکت می‌کنند که از طریق نمایش، فضای دینی و سیره بزرگان به کودک معرفی می‌شود.
 وی با اشاره به مغفول ماندن ایام شهادت حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت معصومه (س)، تاکید کرد: شورای دهه کرامت در خصوص شهادت‌ها هم برنامه‌ریزی کند تا برنامه‌های اشتراکی داشته باشیم.
 سلامی با اشاره به اینکه با هماهنگی 2 حرم دیگر بحث خطبه‌خوانی در آستان مقدس شکل گرفت، گفت: مراسم بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) در روز 17 رجب برگزار می‌شود.
 معاون آستان شاهچراغ(ع)، پیشنهاد داد تا ستاد دهه کرامت و کانون‌های مساجد راهی را برای ثبت بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در تقویم، هموار کند و سپس ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، سابقه 200 ساله دارد.

نظر شما