شناسهٔ خبر: 23620684 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رییس‌ جمهور:

دولت نباید در توسعه فضای مجازی از جهان عقب بماند

نصر: رییس جمهوری با بیان اینکه فضا با سرعت فوق العاده زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی­ گیرد و مفاهیم اشتغال را بویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می ­دهد، گفت: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت با بیان اینکه فهم دقیق از تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار و اشتغال، دگرگونی زندگی مردم و آینده این تأثیرگذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این فضا با سرعت فوق العاده زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می­ گیرد و مفاهیم اشتغال را بویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می ­دهد.

وی خاطرنشان کرد: بهره ­مندی مؤثر از این فضا با تأکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت­ های بومی و پیشگیری از آسیب­ ها نیازمند سرمایه ­گذاری­ های بیشتر در آن است.
روحانی با یادآوری اینکه عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تأثیرات آن موجب شکاف نسلی می­ شود، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نماند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در این فضا و از جمله توسعه خدمات الکترونیک و به ویژه دولت الکترونیک، خواستار افزایش اینگونه خدمات با استفاده از ظرفیت­ های آن برای کاهش هرچه بیشتر هزینه­ ها شد.

همچنین هیات دولت به بررسی گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» پرداخت در گزارش مرکز ملی فضای مجازی موضوعاتی از قبیل بررسی وضعیت موجود فضای مجازی، روندها و آینده فضای مجازی، تغییر الگوی پیشرفت، اصول کارکرد نظام اقتصادی غربی در فضای مجازی، تلاش دولت­ ها جهت کسب جایگاه خود در فضای مجازی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این فضا مورد بررسی قرار گرفته است.

در گزارش مرکز ملی فضای مجازی موضوعاتی از قبیل بررسی وضعیت موجود فضای مجازی، روندها و آینده فضای مجازی، تغییر الگوی پیشرفت، اصول کارکرد نظام اقتصادی غربی در فضای مجازی، تلاش دولت­ ها جهت کسب جایگاه خود در فضای مجازی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این فضا مورد بررسی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، 62 درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتورها و 38 درصد مابقی را سایر شرکت­ ها تشکیل می­ دهند.

این گزارش می افزاید که تاکنون 132 هزار و 834 شغل توسط 21 استارتاپ در ایران ایجاد شده است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه ­های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما