شناسهٔ خبر: 23620635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاراته کاران نیشابور از داشتن خانه کاراته محرومند

مشهد- ایرنا- رئیس هیأت کاراته نیشابور گفت: این شهرستان به رغم سابقه بسیار در رشته کاراته، فاقد خانه کاراته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد انگشت شمار از استادان کاراته دارای 'دان 8' در کشور هستند که سه نفر آنان در نیشابور فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: برای احداث خانه کاراته در نیشابور قولهایی مبنی بر واگذاری زمین داده شده که امیدواریم از سال آینده بتوانیم عملیات احداث آن را آغاز کنیم.
وی گفت: بیش از یک هزار و 800 هنرجوی کاراته در این شهرستان زیر نظر 50 مربی در 15 باشگاه در حال فعالیت هستند.
جلیلی افزود: تیم های کاراته نیشابور در بخش بانوان و مردان امسال در چهار دوره مسابقات بین المللی موفق به کسب عناوین مختلف قهرمانی شدند که بسیار خوشحال کننده بود.
وی اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده قسمتی از مجموعه ورزشی انقلاب در این شهرستان را به طور موقت با کمک خیرین برای خانه کاراته نیشابور تجهیز کرده ایم.

* فعالیت پنج هیات رزمی در نیشابور
رئیس هیأت ورزش های رزمی شهرستان نیشابور نیز گفت: هم اکنون پنج هیات رزمی شامل کاراته، تکواندو، جودو، کونگ فو و ووشو در نیشابور فعالیت دارند.
علیرضا محمدی مقدم افزود: در فدراسیون ورزشهای رزمی حدود 140 سبک وجود دارد که از این تعداد 10 سبک مانند کیک بوکسینگ، نینجا رنجر، هاپکیدو و ووینام در نیشابور فعال است و در هشت سبک نیز نماینده استان هستیم و در این رشته ها حدود 2 هزار هنرجو زیر نظر 25 مربی در نیشابور فعال هستند.
وی اظهار کرد: امسال در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ ایتالیا رزمی کاران نیشابور موفق به کسب 2 مقام قهرمانی شده و سال گذشته نیز در رشته ووشو رزمی کاران نیشابور صاحب مقام جهانی شدند.
وی با اشاره به کمبودهای هنرجویان رزمی کار در نیشابور گفت: با توجه به پیشرفت های جهانی نیاز به وسایل و تجهیزات مدرن برای تمرین هنرجویان محسوس است.

* امکان برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در نیشابور وجود ندارد
رئیس هیأت تکواندو شهرستان نیشابور نیز گفت: به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، امکان برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در این شهرستان وجود ندارد.
روح الله رحیمی با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته به هیات تکواندو نیشابور در 2 سال گذشته کمتر از 15 میلیون ریال بوده است افزود: طبق آمار، در رشته های رزمی با اختلاف بسیار رتبه اول استان و در کل 40 رشته ورزشی رتبه سوم استان را داریم.
وی با بیان اینکه از سال 90 هیات تکواندو نیشابور همواره جزو سه هیات برتر استان بوده اظهار کرد: امسال نیز تکواندو کار خردسال نیشابوری موفق به کسب عنوان فنی ترین بازیکن خردسال شد اما به دلیل نداشتن حامی مالی هنوز موفق به حضور در لیگ کشوری نشده ایم.
وی گفت: در این شهرستان حدود یک هزار و 500 هنرجو در رشته تکواندو فعالیت دارند که از این تعداد حدود 900نفر مرد و 600 نفر زن هستند.
رحیمی افزود: هنرجویان در 21 باشگاه زیر نظر 10 مربی مرد و 9 مربی زن فعالیت دارند و در سال گذشته هیات تکواندو نیشابور به عنوان هیات برتر استان انتخاب شد.
وی با اشاره به کمبود ملزومات باشگاهی تکواندو خاطرنشان کرد: برای تجهیز هر زمین ورزشی 300 میلیون ریال مورد نیاز است که در این زمینه با نمایندگان شهرستان مکاتبه کرده ایم ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053

انتهای پیام /*

نظر شما