شناسهٔ خبر: 23620505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

حسینی کیا:

عدم تامین کانکس ۲۰۰ خانوار روستایی کوئیک/ توجه به ساخت و تجهیز خانه های زلزله زدگان

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز: نماینده مردم سنقر در مجلس با انتقاد از اینکه کانکس ۲۰۰ خانوار روستای کوئیک هنوز تامین نشده است، گفت: انتظار می رود در روند واگذاری کانکس تسریع شده و سپس ساخت و تجهیز خانه های زلزله زدگان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، سید جواد حسینی کیا درگفت وگو با خانه ملت در رابطه با آخرین وضعیت اسکان و تامین کانکس مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: سپاه 8 هزار و صد کانکس را تحویل داد و به رسالت خود عمل کرد اما مشکلاتی در حوزه توزیع و تحویل کانکس پیش آمد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شواری اسلامی، با بیان اینکه آمارهای واگذاری کانکس به زلزله زدگان کرمانشاه واقعی نیست، افزود: به عنوان مثال در یک خانه چندین نفر زندگی می کردند در حالی که تنها یک کانکس به آنها واگذار شد از سویی به افرادی که خانه شان صد در صد تخریب نشد کانکس ارائه نشد و به آنها گفتند برای واگذاری کانکس باید نخست خانه را تخریب کنید.

وی با انتقاد از اینکه به مستاجران کرمانشاه کانکس داده نشد، ادامه داد: مستاجران خانه ای نداشتند که تخریب شود بنابراین این افراد نیز در بلاتکلیفی ماندند و کانکس به آنها داده نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: همچنین برخی از مردم نیز زندگی ییلاقی و قشلاقی داشتند یعنی تابستان ها در روستاها و زمستان ها در شهرها به سر می برند بنابراین هنوز تکلیف آنها مشخص نشده این در حالی است که زندگی روستایی آنها به طور کامل از بین رفته است.

حسینی کیا ادامه داد: بنابراین نیاز است تمامی این مشکلات مدیریت شود تا مردم از شرایط بحرانی فعلی خارج شوند.

وی با یادآوری اینکه دولت، مردم و NGO ها حمایت مناسبی از مردم زلزله زده کرمانشاه داشتند، تصریح کرد: مردم کرمانشاه برای دومین بار است که تمامی زندگی خود را از دست می دهند بنابراین امروز شایسته بهترین خدمات رسانی هستند؛ انتظار می رود دولت تلاش ویژه ای برای اسکان مردم داشته باشد تا در فصل سرما اذیت نشوند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شواری اسلامی، با انتقاد از اینکه 200 خانوار روستای کوئیک هنوز کانکس نگرفته اند، تصریح کرد: انتظار می رود در روند تامین و واگذاری کانکس تسریع شده و سپس ساخت و تجهیز خانه های زلزله زدگان در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما