شناسهٔ خبر: 23620500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آموزش‌وپرورش لرستان نیازمند مشارکت همگانی برای ارتقای کیفیت است

R41450/P1377/S6,72/CT11

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه متأسفانه منابع موجود پاسخگوی نیازهای آموزش‌وپرورش نیست گفت: آموزش‌وپرورش لرستان نیازمند مشارکت همگانی برای ارتقای کیفیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته پور در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه آموزش‌وپرورش یکی از نیازهای اصلی جوامع است، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک نیاز مهم از وجوه اصلی حقوق بشر است.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش در تمامی تاریخ و اعصار بانام‌ها و رویکردهای مختلفی فعالیت کرده است افزود: در هر عصری با توجه به نوع تغییرات جوامع، آموزش‌وپرورش نیز ازلحاظ شکلی و ماهوی تغییر کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به داشتن دو ویژگی مختلف انفجار دانش و اطلاعات و رشد تکنولوژی در قرن بیست و یکم عنوان کرد: آموزش‌وپرورش نیز هم‌زمان با رشد سریع این دو مقوله نیازمند رشدی سریع و جدی است تا بتواند به ارائه خدمات به دانش آموزان و فراگیران بپردازد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش برای رسیدن به رشد و توسعه باید چهار مبنای اصلی را مدنظر قرار دهد بیان کرد: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن و یادگیری برای زیستن نیازی است که در همه جوامع احساس می‌شود، هم بر مبنای ارتباطات فردی و هم بر مبنای ارتباطات بین جوامع و لذا اگر آموزش‌وپرورش بر اساس این چهار مبنا حرکت کند، جای کار بسیاری دارد.

خجسته پور با تأکید بر اینکه در همه جوامع در توزیع اعتبارات و امکانات معمولاً منابع زیادی برای آموزش‌وپرورش در نظر می‌گیرند تصریح کرد: با توجه به کثرت نیروی انسانی فراوانی که در بدنه آموزش‌وپرورش کشور وجود دارد، متأسفانه منابع موجود پاسخگوی نیازهای آموزش‌وپرورش نیست.

وی با تأکید بر اینکه ما نیازمند مشارکت همگانی در ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش هستیم خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین در ساخت و توسعه و تجهیز فضاهای آموزش، مشارکت انجمن اولیاء، مدارس هیئت‌امنایی و غیرانتفاعی و از همه مهم‌تر مشارکت شوراهای آموزش‌وپرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان بابیان اینکه خوشبختانه شوراهای آموزش‌وپرورش در اقصی نقاط کشور و استان به‌صورت پویا و فعالی در حال ارائه خدمت هستند اظهار داشت: فعالیت شوراهای آموزش‌وپرورش جهت بهره‌گیری از منابع مالی و مادی موجود بسیار اثربخش است و این شوراها بنا است که در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و اجرا آموزش‌وپرورش را یاری و همراهی کنند.

خجسته پور بابیان اینکه شوراها در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا، آموزش‌وپرورش را یاری می‌دهند و این فراتر از همکاری است، افزود: البته مشارکت پایین‌تر از دخالت است، درواقع مشارکت مرز بین همکاری و دخالت است.

وی با اشاره به دخالت برخی از افراد در امور آموزش‌وپرورش به نیت کمک و خارج از حیطه وظایف خود بیان کرد: متأسفانه برخی افراد در جزئی‌ترین امور آموزش‌وپرورش دخالت می‌کنند و این مشارکت نیست.

وی بابیان اینکه همه افراد مختلف شوراهای آموزش‌وپرورش و در رأس آن‌ها فرمانداران و بخشداران واقف به این امر هستند، خاطرنشان کرد: همه ما باید دست‌به‌دست هم دهیم در جهت رشد و اعتلای مملکت و سطح آگاهی و پیشرفت دانش آموزان کشور تا به آنچه شایسته آن هستیم برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما