شناسهٔ خبر: 23620462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر یادبود جان باختگان حادثه نفتکش سانچی در جاکارتا گشوده شد

کوالالامپور- ایرنا-پرچم کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا به احترام جان باختگان نفتکش سانچی به حالت نیمه برافراشته درآمده و امروز نیز دفتر یادبود دریانوردان غیور ایرانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا پایتخت اندونزی گشوده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مقامات، روسای نمایندگی های خارجی و سفیران کشورهای مختلف، دیپلمات های مقیم و ایرانیان مقیم اندونزی از ساعات نخست گشایش دفتر یادبود با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا، ضمن امضای دفتر یادبود همدردی خود را با خانواده عزیزان دریانورد ایرانی را اعلام کردند.
همچنین تعدادی از مقامات اندونزیایی نیز با ارسال پیام های مکتوب مراتب تاثر و تسلیت خود را اظهار کرده و همبستگی خود را با دولت و ملت ایران اعلام داشتند.
این مقام ها در پیام های خود با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.
برخی از امضاء کنندگان دفتریادبود ضمن تقدیر از شجاعت قربانیان این حادثه از آنان بعنوان شهدای مسئولیت پذیری نام بردند و مقام آنان را گرامی داشتند.
بر اثر برخورد کشتی چینی حامل گندم با نفتکش ایرانی در سواحل شانگهای در 16 دیماه، 30 نفر دریانورد ایرانی به همراه دو تبعه بنگلادشی بر اثر آتش سوزی و غرق شدن نفتکش جان باختند.نفتکش ایرانی روز یکشنبه 24 دیماه به طور کامل در دریای چین غرق شد.
یاد قربانیان سانحه دلخراش نفتکش ایرانی سانچی در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته شده و پرچم کشورمان در این سفارتخانه ها به حالت نیمه افراشته درآمده است.
آساق **1599**انتشار: مریم شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما