شناسهٔ خبر: 23620163 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تنش سیاسی؛ مانع یوونتوس برای خرید ستاره کره شمالی

اختلافات سیاسی دو کشور ایتالیا و کره شمالی باعث شده که بیانکونری ها در مورد خرید ستاره جدید فوتبال کره شمالی مردد باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از وبسایت نود، کوانگ سونگ هان ستاره جدید فوتبال کره شمالی است. این مهاجم در سن ۳۰ سالگی وارد فوتبال اروپا شد و اولین تجربه اش در اسپانیا بود. این بازیکن در مدرسه فوتبال مارست در بارسلونا رشد کرد اما پیشرفت حرفه ای خود را مدیون مهاجرت به ایتالیاست. عملکرد این مهاجم در فوتبال ایتالیا به حدی خوب بوده است که یوونتوس به صورت جدی به دنبال خرید این بازیکن است اما اختلافات سیاسی دو کشور ایتالیا و کره شمالی باعث شده که بیانکونری ها در مورد خرید وی مردد باشند.
کوانگ سون هانگ عملکرد فوق العاده ای در سری بی (لیگ دسته دوی ایتالیا) داشته است. این بازیکن این فصل در پروجا در هفده بازی هفت گل زده است. او سال گذشته در کالیاری تبدیل به اولین بازیکن تاریخ کره شمالی شد که در ایتالیا بازی می کند. وی در اولین بازی خود در پروجا هت تریک کرده بود. عملکرد وی در سن ۱۹ سالگی از چشم باشگاه های بزرگ فوتبال ایتالیا دور نمانده است.
اما این پدیده اهل کره شمالی برای پیشرفت فوتبالی خود با مشکلات زیادی مواجه است. به طورمثال او چند ماه پیش برای مصاحبه توسط شبکه رای ایتالیا دعوت شده بود. اما دقایقی قبل از مصاحبه این بازیکن تماسی از سوی یکی از افراد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دریافت کرد و از حضور در برنامه تلویزیونی منع شد. در نهایت مدیر پروجا بدون این بازیکن در شبکه تلویزیونی حاضر شد و گفت که سیاستمداران کره شمالی مانع از حضور وی در مصاحبه تلویزیونی شده اند.
یکی دیگر از مشکلات هان این است که این بازیکن بر اساس قوانین کره شمالی باید بخشی از درآمدش را به دولت کشورش بدهد. در حقیقت تمامی مردم کره شمالی که در خارج از این کشور شاغل باشند باید بخشی از دستمزدشان را به دولت بپردازند.  در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مردم کره شمالی در خارج از این کشور شاغل هستند. یکی ازمشکلات یوونتوس برای خرید این بازیکن هم همین است. ایتالیا یکی از موافقان تحریم کشور ایتالیاست و دوست ندارد که به نوعی به این کشور کمک مالی کرده باشد. در حال حاضر یوونتوس در نظر دارد که ستاره اهل کره شمالی را در فصل نقل و انتقالات زمستان بخرد و او را به صورت قرضی تا پایان فصل در اختیار پروجا قرار بدهد.

نظر شما