شناسهٔ خبر: 23620089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار: 73 درصد تعهد اشتغال دولت در اردستان محقق شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان گفت: سهمیه اشتغال امسال یک هزار و 570 نفر در نظر گرفته شده بود

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان گفت: سهمیه اشتغال امسال یک هزار و 570 نفر در نظر گرفته شده بود که تا امروز برای یک هزار و 163 نفر اشتغال ایجاد و در مجموع بیش از 73 درصد محقق شده است.
وی افزود: مبلغ 19میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی (تبصره 16) در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته که تا کنون از مجموع 163 متقاضی واجد شرایط 134 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.
فرماندار اردستان بیان کرد: 12میلیارد و 400 میلیون ریال نیز به بهزیستی اختصاص یافته و از مجموع 85 نفر معرفی شده، 82 نفر تسهیلات دریافت کردند.
او اضافه کرد: همچنین 419 نفر از میان 537 سهمیه اداره صنعت، معدن و تجارت و 168 نفر نیز از محل سهمیه 240 نفری جهاد کشاورزی در چارچوب تعهدات دولت تدبیر و امید در زمینه فراهم کردن زمینه برای اشتغال از حمایت تسهیلاتی برخوردار شدند.
غیور در ادامه گفت: پنج میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی نیز به شهرستان اردستان اختصاص یافته و همه سهمیه تخصیصی جذب شده است.
وی افزود: همچنین 194 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز در قالب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) برای اردستان در نظر گرفته شده که پرونده متقاضیان آماده تصویب در کارگروه اشتغال این شهرستان می باشد.
فرماندار اردستان تشریح کرد: درخواست های ارائه شده از جمله در زمینه تولید محصولات گیاهی و گلخانه ای، مواد غذایی، صنعت، گردشگری، صنایع دستی، حمل و نقل، دوخت پوشاک، قطعه سازی، فرش بافی، ساخت زیورآلات، فناوری اطلاعات، صنایع معدنی، پتروشیمی، انرژی خورشیدی و برق است.
او ادامه داد: سهمیه شهرستان اردستان در قالب طرح تکاپو قابل افزایش است و در صورت وجود افراد واجد شرایط نسبت به تکمیل پرونده و ارسال موارد به استان اصفهان جهت افزایش سهمیه اقدام خواهد شد.
غیور تحرک بیشتر چرخ تولید و اشتغال را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال را در دستور کار قرار داده و سالانه بیش از 700 تا 800 هزار شغل جدید ایجاد کرده اما با توجه به مشکلات و مانع های موجود هنوز آمار بیکاران در کشور بالاست.
وی در ادامه بر کمک و پشتیبانی از واحدهای در حال فعالیت، همکاری بیشتر با متقاضیان سرمایه گذاری، خرید اجناس داخلی و تولید کالای با کیفیت به عنوان زمینه سازان رشد اقتصادی و اشتغال تاکید کرد.
فرماندار اردستان پیش تر نرخ بیکاری در این شهرستان را 9.7 درصد اعلام کرده بود.
شمار شاغلان در شهرستان اردستان پیش تر در شهریور سال جاری 12 هزار و 974 نفر اعلام شده بود که 11 هزار و 127 نفر مرد و سایر آنها را بانوان تشکیل می دادند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام

نظر شما