شناسهٔ خبر: 23620050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ضرغامی:

بسیاری از رسانه‌ها برای باقی‌ماندن در صحنه رقابت به خبرهای کذب متوسل می‌شوند

رئیس سابق صدا و سیما گفت: بسیاری از رسانه‌ها برای باقی‌ماندن در صحنه رقابت به خبرهای کذب و دروغ متوسل می‌شوند، به عنوان مثال، یک کانال ایجاد می‌شود که مثل چرخ گوشت خبرهای دروغ را پخش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما در همایش خبر خوب رسانه مسئول اظهار کرد: کار بسیار ارزشمندی در این مقطع حساس در حال شکل گرفتن است که «خبر خوب؛ رسانه مسئول» نام دارد.

ضرغامی با بیان اینکه دادن خبر بد راه دارد، گفت:  از قدیم هم توصیه شده که برای دادن خبر بد باید مقدمه‌چینی کنیم تا قابل درک شود. به این موضوع در آیات و روایات هم اشاره شده است.

وی افزود: جامعه نیاز به آگاهی، اطلاعات، مقایسه و انگیزه‌بخشی دارد. دادن خبر خوب فقط بخشی از نگاه ما در این موضوع است، ما باید بر روی این مسائل کار کنیم تا فقط به یک توصیه ساده تبدیل نشود. فضای مجازی امروز سبک زندگی، نحوه تعامل. خبر خوب، خبر صادقانه و صحیح و در عین حال جامع و سازنده است. من در مقابل کلمه مخرب، کلمه سازنده را استفاده می‌کنم.

رئیس سابق صدا و سیمای کشور ادامه داد: بسیاری از رسانه‌ها برای باقی‌ماندن در صحنه رقابت به خبرهای کذب و دروغ متوسل می‌شوند، به عنوان مثال، یک کانال ایجاد می‌شود که مثل چرخ گوشت خبرهای دروغ را پخش می‌کند.

ضرغامی با بیان اینکه جامعیت خبر را هم باید مد نظر داشته باشیم  اذعان داشت:  گاهی اوقات حتی با یک جمله هم می‌توان منظور را به طور کامل به خواننده رساند. اکثر اوقات خبرنگار باید همه مطالب را بنویسد و سپس یک بار دیگر خبر را برای خودش بخواند و بازنویسی کند، اگر این توانمندی وجود نداشته باشد، خبر خوبی از آن در نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه انتشار دائم خبر بد باعث زده شدن مردم می‌شود، بیان کرد: شما باید به سازندگی نگاه مدیریتی داشته باشید، هدف‌گذاری باید متعادل ترسیم شود تا دست‌یافتنی باشد. اگر ما در کار خبر نتوانیم خودمان را در این محدوده تنظیم کنیم، کارمان اشتباه است. 

رئیس سابق صدا و سیما ادامه داد:  روزی نیست که در نزدیکی محل کارم تجمع مالباختگان را نبینم، ما باید این‌ها از ضدانقلاب و آشوبگران جدا کنیم، باید مسئولان را در مسیری قرار دهیم تا از ناامیدی خارج شوند.

ضرغامی گفت: فضای مجازی امروز فضای امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کرده است. باید از دولت تشکر کرد چرا که در سالروز کوروش تدابیر امنیتی تدارک دیدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما