شناسهٔ خبر: 23620009 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پارک‌های حاشیه‌ای در معابر شهریار ساماندهی می‌شود

R7840/P1357/S6/CT11 / R7840/P1357/S6,60/CT11

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهریار گفت: احداث پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای در معابر شهریار یک ضرورت مهّم است که افزایش ترافیک و تصادفات در معابر پرتردد لزوم احداث پارک حاشیه‌ای را بیشتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، احمد افتخاری عصر امروز در چهارمین جلسه شورای ترافیک استان که با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایجاد پارک حاشیه‌ای در معابر شهریار اظهار داشت: ایجاد پارک حاشیه‌ای پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان منوط به ارجاع به شورای ترافیک استان و موافقت آن‌هاست.

وی بیان کرد: شهرستان شهریار با جمعیت 320 هزار نفری و مراکز جمعیتی منفصل از هم که سفرهای روزانه زیادی را تجربه می‌کند، کمبود پارکینگ در هسته‌های مرکزی آن بسیار مشهود است، که البته شهرداری پروژه‌های مختلفی را برای رفع این مشکل انجام داده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهریار افزود: احداث پارکینگ‌ها و پارک حاشیه‌ای در معابر شهریار یک ضرورت مهّم است که افزایش ترافیک و تصادف در معابر پرتردد لزوم پارک حاشیه‌ای را بیشتر می‌کند.

افتخاری با بیان اینکه مدیریت این پارکینگ‌ها، کنترل قیمت و زمانبندی آن حائز اهمیّت است تا خدمات بهتری ارائه شود گفت: مدیریت پارکینگ حاشیه‌ای منجر به مدیریت تقاضای سفر، توزیع عدالت و بازگرداندن هزینه‌های ساخت پارکینگ می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در خیابان انقلاب و مصطفی خمینی شهریار تقاضای زیادی برای این امر وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر بتوان به سمت مدیریت پارک حاشیه‌ای و محدودیت زمان استفاده حرکت کنیم، می‌توان ظرفیت را تا سه برابر افزایش داد.

انتهای پیام/ح

نظر شما