شناسهٔ خبر: 23619864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه بهار در جلسه ای با هنرمندان مطرح کرد:

در یادواره ها باید نمایش ، تئاتر و سرود را جایگزین سخنرانی ها کنیم

شورای مشورتی بسیج هنرمندان صبح امروز در اداره ارشاد شهرستان بهار با حضور سرهنگ حسینی و هندی ورکانه و هنرمندان شهرستان بهار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، در این جلسه هنرمندان شهرستان به بیان برخی مسائل و مشکلات خود پرداخته و از نبود حمایت های مادی و معنوی از قشر هنرمندان و خبرنگاران گلایه کردند.

در این جلسه منصور طراوتی توانا یکی از هنرمندان شهرستان از اعتبار 250 هزار تومانی بسیج هنرمندان در طول یک سال سخن گفت و این مبلغ را متناقض با سیاست بسیج هنرمندان در مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست و خواستار توجه بیش از پیش به هنرمندان در عرصه های مختلف شد.

در ادامه سرهنگ حسینی فرمانده سپاه ناحیه بهار با اشاره به اولین حضورش در جمع هنرمندان شهرستان گفت: از زمان حضورم در سپاه ناحیه بهار برنامه های تحولی را شروع کرده ایم به گونه ای که در برنامه ها سخنرانی را کم کرده و به جای آن نمایش و تئاتر و سرود و شعرخوانی و مسائل هنری را گنجانده ایم.

حسینی با اشاره به وقایع اخیر کشور در خصوص اغتشاشات گفت: این اتفاقات نشان داد که ما خیلی جاها کم گذاشته ایم و خیلی کم کار کرده ایم. برنامه های ما باید تاثیر گذار باشد، یادواره های شهدا باید از حالت روتین که از بخش های یکنواخت سخنرانی و مداحی و جوایز تشکیل شده  و جامعه هدف یکسانی دارد، خارج شود ، این یادواره ها باید تاثیرگذار باشند و هنر راه درست این تاثیرگذاری است و ما باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

حسینی با اشاره به تاثیرگذاری فضای مجازی در جامعه در وقایع اخیر گفت: حوادث اخیر نشان داد که ما در زمینه فضای مجازی هیچ کاری نکرده ایم و باید به آن توجه کنیم و با همین موضوع به زودی جلسه ای با حضور بسیج رسانه استان، فرماندار شهرستان و رئیس اداره ارشاد بهار و دست اندرکاران امر و هنرمندان با همه سلایق خواهیم داشت تا نقطه نظرات و پیشنهادات در آن بررسی شود.

حسینی با اشاره به صحبت های مطرح شده در خصوص کمبود خبرنگار و نبود حمایت های مادی و معنوی از آنها در شهرستان گفت: ما نیز بر این موضوع واقف هستیم و باید به این مسئله بیشتر توجه شود تا بتوانیم در شهرستان بستر لازم برای فعالیت خبری را فراهم کنیم.

حسینی در ادامه با انتقاد از برخی جلسات اداری همچون جلسات شورای فرهنگ عمومی این جلسات را بدون نتیجه و بازخورد عنوان کرد و گفت: ما به دنبال جلسات بدون نتیجه و صرفا برای ارائه گزارش کار نیستیم و به دنبال راهکار عملی در مورد مسائل و مشکلات هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما