شناسهٔ خبر: 23619793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ادوار مجلس:

ارجاع حل مشکلات کشور به برجام سخنی نسنجیده بود/ کسانیکه می گفتند امضای کری، تضمین است، اکنون به دروغ بودن این حرف پی برده اند

میر تاج الدینی گفت: حاشیه سازی در رفتار دولت مردان ، نهادینه شده است. مشکل اصلی جامعه در حال حاضر، رکود اقتصادی، بیکاری و ازدواج جوانان است. دولت باید به اصل مشکلات بپردازد و راه حلی بیاندیشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام میرتاج الدینی در گفت و گو با زیتون،، با اشاره به  سلسله موضع گیری ها و اظهارات اخیر ترامپ، اظهار داشت: صحبت های نابخردانه رئیس جمهور آمریکا، در این مدت، بیانگر این موضوع است که، ترامپ، علاوه بر پایبندی  ظاهری به  برجام، در صدد افزایش فشار بر ایران، برای گرفتن امتیازات بیشتر، در برجام است.

رهبر معظم انقلاب بارها هشدار دادند که امریکا، قابل اعتماد نیست

وی گفت: دولت مردان امریکا، ، پارا فراتر نهاده و بحث سیستم دفاعی موشکی ایران را پیش کشیده اند که  اشاره ای به برجام های دو سه که همان مذاکرات موشکی است، را دارند.

وی اضافه کرد: عملکرد دولت آمریکا، بیانگر، دو نکته است که اول اینکه ، آمریکا و سیاست های در پیش گرفته اش، به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، همانطور که مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند و فرمودند: که، نباید به آمریکا اعتماد کرد.  رهبر انقلاب، بارها به دولت و اعضای تیم مذاکره کننده، این نکته را یاد آور شدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

هدف از مذاکرات، از بین بردن تحریم ها بود. امتیازات طرف مقابل نسیه بود

وی افزود: آن  کسانیکه در اوائل مذاکرات، امضای وزیر خارجه وقت آمریکا را تضمین می دانستند، حال شاهد هستند که این سخن، چقدر دور از حقیقت بیان شده است و ناشی از سادگی در سیاست مذاکره کنندگان بود.

وی تصریح کرد: نکته دومی که در اینجا حائز اهمیت است این است که، هدف از مذاکرات هسته ای، از بین بردن تحریم های ظالمانه ای بود که آمریکا و چند کشور دنباله روسیاست هایش، در طول سالیان دراز در حق مردم ایران روا داشته بودند. آمریکا در صدد ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

قدرت دیپلماسی قوی،لازمه مقابله با بدعهدی آمریکا

نماینده ادوار گذشته مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد:  قرار بر این نبود، که طرح  تعلیق تحریم های ایران  هر 3ماه یکبار توسط رئیس جمهور آمریکا، تایید شود. این مسئله در توافق نامه نبود، بلکه زیاده خواهی آمریکا بود که بعد از برجام بر ما تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با طرح تعلیق سه ماهه تحریم ها، خواستار حفظ شرایط  تحریم، در کشور هستند. و این مسئله،  قدرت دیپلماسی  قوی را می طلبد که در مقابله با بد عهدی های امریکا، ایستادگی کرده و مقابله کند.

ارجاع حل همه مشکلات کشور،به مذاکرات، نسنجیده بود

معاون پارلمانی دولت دهم  با انتقاد از، ربط دادن همه مسائل به موضوع  مذاکرات، تصریح کرد: مسئولین دولت کل مشکلات کشور را به برجام ارتباط دادند و حل مشکلات آب و محیط زیست و اشتغال را در گرو، برجام قرار دادند. دولت از گلابی برجام حرف می زد ولی اکنون از سیب و گلابی برجام خبری نیست.

وی بیان کرد: امتیازاتی که ایران در برجام داد،  نقد و قابل وصول بود، اما  امتیازات طرف مقابل نسیه بود و قابل ملموس نیست  که در عین حال نیز، باید هر 3ماه یکبار توسط رئیس جمهور آمریکا تایید شود.

رئیس جمهور بجای حاشیه سازی، به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشد

میرتاج الدینی افزود: حاشیه سازی در رفتار دولت مردان ، نهادینه شده است. مشکل اصلی جامعه در حال حاضر، رکود اقتصادی، بیکاری  و ازدواج جوانان است. دولت باید به اصل مشکلات بپردازد و راه حلی بیاندیشد. ولی شاهد هستیم که رئیس جمهور، در سخنرانی های خود مسائل حاشیه ای را  مطرح می کند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر، گفت: حضور مردمی و اقتدار امنیتی کشور بود که باعث شد دشمن ناکام بماند و سرش به سنگ خورد. دولت با برجسته کردن یک نقطه جزئی از اتفاقات اخیر، در صدد بهره برداری سیاسی به نفع خود است و می خواهد مصادره به مطلوب کند.

وی موضع گیری های اخیر رئیس جمهور را جهت دار و سیاسی خواند و افزود: از جناب رئیس جمهور محترم انتظار  می رود بجای پرداختن به مسائل جریی و حاشیه ای، مشکلات اصلی کشور را بشناسد و حل کند.  طرح این گونه مسائل کم اهمیت، باری از روی مشکلات کشور نخواهد برداشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما