شناسهٔ خبر: 23619741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ائتلاف معارضان سوری اقدام آمریکا برای استقرار نیروهای امنیت مرزی در سوریه را محکوم کرد

ائتلاف ملی معارضان سوریه اقدام آمریکا در استقرار نیروهای موسوم به گارد امنیت مرزی در مرزهای سوریه را محکوم و تأکید کرد هرگونه اقدام برای تجزیه سوریه محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف ملی نیروهای مخالف و انقلابی سوریه امروز چهارشنبه طرح های ائتلاف آمریکا برای راه‌اندازی یگان نیروهای ویژه امنیت مرزی در مرز سوریه را محکوم کردند و هرگونه توجیهی برای این اقدام را رد کردند.
بنا بر این گزارش، این ائتلاف معارضان در بیانیه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک قرار گرفته، اعلام کردند: «ائتلاف (معارضان سوریه)، طرح‌های آمریکا برای تشکیل نیروهای مرزی در شمال شرقی سوریه را محکوم می‌کند و اعلام می‌کند که هرگونه توجیه در حمایت از این طرح‌ها غیرقابل قبول است».

بر اساس این گزارش، معارضان سوریه در این بیانیه بر اهمیت مبارزه با داعش تأکید کردند اما معتقدند که این مبارزات نمی‌تواند هر اقدامی در سوریه را توجیه کند.

در این بیانیه آمده است: «واگذاری اراضی آزاد شده از چنگال داعش به نیروهای «پ ی د» (اتحاد حزب دموکراتیک) [شبه نظامیان کرد سوریه] یا هر گروه دیگری که دستورکاری مغایر با اهداف انقلاب سوریه را دنبال می‌کنند، غیرقابل قبول است».

ائتلاف ملی معارضان سوریه همچنین تأکید کرده است که هرگونه تلاش برای تقسیم سوریه محکوم به شکست است.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه قبلا گزارش کرده بود که گروهی از شبه‌نظامیان کرد که تحت آموزش نیروهای پنتاگون و سیا قرار گرفته‌اند به زودی تحت عنوان «ارتش شمال» در مرز سوریه مستقر خواهند شد.

پیش از این اعلام شده بود که یک گروه 400 نفری از تروریست‌ها ظاهرا در اردوگاهی در جنوب «الحسکه» در حال آموزش هستند و آمریکا قصد دارد تا نیروهای آموزش‌داده خود را تحت عنوان «ارتش شمال» در مرز سوریه مستقر کند.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما