شناسهٔ خبر: 23619536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی خبرداد:

برگزاری مسابقات جام جهانی ورزش های پهلوانی در تبریز

نصر: رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات جام جهانی ورزش های پهلوانی در سال 2018 خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، رسول برپور در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات هیات پهلوانی و زورخانه ای مراغه گفت: با موافقت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ، مسابقات جام جهانی این رشته در سال 2018 به میزبانی تبریز برگزار می شود.

وی افزود:برگزاری مسابقات جام جهانی در تبریز فرصت مناسبی برای ترویج و معرفی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان میراث فرهنگی به جهانیان است.

وی به پتانسیل و پیشینه درخشان مراغه در ورزش های زورخانه ای نیز اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر روی تیم های پایه و شناسایی استعدادها در رده های سنی نونهالان و نوجوانان، می توانیم شاهد حضور تیمی با کیفیت و مطلوب از این شهرستان در مسابقات لیگ کشوری باشیم.

وی تجلیل از چهرهای ماندگار زورخانه ای استان را از برنامه این هیات عنوان کرد و گفت: پیشکسوتان این رشته ورزشی از سرمایه های ارزشمند ورزش استان هستند و این هیات از وجود و تجارب ارزشمند آنان در رشد و توسعه و شکوفایی ورزش پهلوانی و زورخانه ای آذربایجان شرقی بهره خواهد گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این نشست ورزش زورخانه ای را ورزش ملی مردم ایران عنوان کرد و گفت: ورزش زورخانه ای و پهلوانی برگرفته از هویت ایرانی - اسلامی و ریشه دراعتقادات دینی و معنوی با تکیه بر اخلاق مداری و منش پهلوانی مردمان این مرز و بوم است.

مهدی نوایی به کمبود باشگاه های زورخانه ای و باستانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: با تکمیل 2 زورخانه در دست احداث و همچنین زورخانه شهرداری مراغه تا پایان سال 97، مشکل کمبود مکان برای ورزشکاران این رشته حل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 2 سالن ورزشی زورخانه ای در مراغه وجود دارد که پاسخگوی نیاز ورزشکاران نیست.

وی به فعالیت های فرهنگی ورزشی هیات زورخانه ای مراغه اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، اعزام ورزشکاران به کلاس های مربیگری، تفاهم نامه همکاری هیات زورخانه ای و آموزش و پرورش برای جذب و و استعدادیابی دانش آموزان علاقه مند،حضور فعال مرشدان در برنامهای ورزشی و تشکیل تیم نونهالان و نوجوانان شهرستان از مهمترین برنامه های هیات ورزشی زورخانه ای مراغه می توان عنوان کرد.

در حال حاضر حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما