شناسهٔ خبر: 23619429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدرداني از برترین پرورش دهندگان میگو + گزارش

12 نفر از برگزیدگان صنعت پرورش میگوی استان بوشهر قدرداني شدند.

صاحب‌خبر -

تجلیل از برترین پرورش دهندگان میگوبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران در مراسم تقدیر از این افراد گفت: پیش بینی شده امسال بیش از 31 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شود که 80 درصد آن سهم استان های بوشهر و هرمزگان است و بقیه هم در استان های گلستان،  سیستان و بلوچستان و خوزستان تولید می‌شود.

حسین عبدالحی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 15 هزار تن صادرات میگو با قیمت هر کیلوگرم 5 تا 6 دلار داشته ایم که تا پایان سال این میزان به 20هزار تن به ارزش 150 میلیون دلار خواهد رسید.

وی بیان کرد: بعد از تحریم ها چین و ویتنام مقصد صادرات بود اما اکنون به کشورهای اروپایی مانند فرانسه نیز میگو صادر می‌شود.

عبدالحی توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس را از طرح های اقتصاد مقاومتی و مورد توجه شیلات خواند وگفت: دولت از پرورش دهندگان حمایت می کند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر نیز گفت: امسال از چهار هزار و 400 هکتار استخر استان، 13 هزار و 400 تن میگو برداشت و بیش از 80 درصد آن به خارج از کشور صادر شد.

عباسعلی زنده بودی ارزش میگوی صادراتی استان را بیش از 60 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میگوها به کشورهایی چون ویتنام، چین و امارات صادر شد.

 وی، افزایش تولید، ایجاد مزارع جدید، واگذاری 3 هزار و 700 هکتار زمین در سه مرکز مختلف، استفاده از آب‌های نامتعارف، تولید میگو دو بار درسال و تولید گونه‌های مناسب در فصل سرد سال، را از جمله برنامه‌های شیلات برای توسعه پرورش این آبزی عنوان کرد.

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر هم گفت: ایران در آبزی پروری با 345 هزار تن تولید در جایگاه هفدهم قرار دارد.

صغری اشرف با اشاره به آغاز تولید تجاری میگو در استان از سال 74 افزود: استان بوشهر 22 هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو دارد که تا کنون هفت هزار هکتار آن واگذار شده است.

وی بیان کرد: اکنون 63 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1800786" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1996608/1800786?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما