شناسهٔ خبر: 23619337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

عبداللهی در نطق میان‌دستور:

تا ریشه فساد و دزدی برچیده نشود، توسعه معنا ندارد

نماینده اهر و هریس گفت: چرا وقتی کم می‌آوریم یارانه مردم را قطع می‌کنیم؟ تا ریشه فساد و دزدی و رانت‌خواری برچیده نشود، توسعه شکل نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

صراط: نماینده اهر و هریس گفت: چرا وقتی کم می‌آوریم یارانه مردم را قطع می‌کنیم؟ تا ریشه فساد و دزدی و رانت‌خواری برچیده نشود، توسعه شکل نمی‌گیرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در نطق میان‌دستور اظهار کرد: آقای روحانی؛ مردم زلزله‌زده سال 91 ارسباران خواهان اجرای بند "د" تبصره 13 قانون بودجه 96 هستند.

نماینده مردم اهر و هریس افزود: زلزله زدگان ارسباران به دلیل عدم اجرای قانون با قطع یارانه خود مواجه شده‌اند و از دریافت هرگونه تسهیلات بانکی محرومند.

وی خطاب به رئیس جمهور، روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، گفت: زلزله‌زدگان ارسباران را دریابید و برای یکبار هم که شده می‌خواهم هرگونه ارتقاء، انتصاب و پرداختی به مدیران و روسای کارکنان دولت را به تولید و اشتغال و صادرات گره بزنید و به استان‌ها در زمینه ارائه تسهیلات بانکی، اشتغال و تولید اختیارات بیشتری دهید.

عبداللهی با بیان اینکه هرگونه تمرکزگرایی سم مهلک است، افزود: در عرض دو ماه می‌توان کلیه دستورالعمل ‌ها و بخشنامه‌هایی که مانع اشتغال و سرمایه‌گذاری هستند را اصلاح کرد.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه سرمایه‌گذاری تنها تزریق پول به جامعه نیست، افزود: بیکاری به بحران رسیده و 80 درصد مراجعه‌کنندگان به نمایندگان بیکاران تحصیلکرده و فقرا هستند که کار و اشتغال ندارند.

وی ادامه داد: دهه فجر فرا می‌رسد اما کدام پروژه عمرانی در شهرستان هریس به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبداللهی افزود: سیستم اداری کشور غولی است که تمام درآمد کشور را می‌بلعد و دولت برای کوچکترین کارهای دولتی مثل تأمین آب و برق و گاز مدارس مشکل دارد.

نماینده اهر و هریس اضافه کرد: فرهنگیان و بازنشستگان خواهان عدالت در پرداختی‌ها هستند و عملی ساختن همسانی حقوق بازنشستگان یکی از آرزوهای آنان است.

وی افزود: راه‌آهن تبریز_ هریس درخواست به حق مردم این منطقه است و معادن غنی مس و طلا برای استخراج و توسعه صنایع معدنی نیاز جدی به این راه دارند.

عبداللهی اظهار کرد: وقت آن رسیده به جای فشار به مردم به مفسدان و غارتگران بیت‌المال فشار بیاورید و سیستم اداری را کوچک کنید تا هزینه‌ها کاهش یابد و جلوی دزدی‌ها در سیستم‌های مختلف اداری کشور را بگیرید.

عبداللهی ادامه داد: از سفرهای خارجی بی‌مورد کاسته شود و سمینارهایی که هزینه‌بر هستند، تشکیل نشود.

نماینده اهر و هریس گفت: چرا وقتی کم می‌آوریم یارانه مردم را قطع می‌کنیم؟ چرا فقط بلدیم قیمت بنزین را افزایش دهیم؟

عبداللهی خاطرنشان کرد: تا ریشه فساد و دزدی و رانت‌خواری برچیده نشود، توسعه شکل نمی‌گیرد.

نظر شما