شناسهٔ خبر: 23619238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رییس هیات پارلمان فلسطین: مذاکرات صلح با صهیونیست‌ها باید متوقف شود

رییس هیات پارلمان فلسطین با تاکید بر اینکه باید علیه اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدامات عملیاتی صورت گیرد، گفت که هرگونه مذاکره صلح با صهیونیست‌ها باید متوقف شود. ما به دنبال آن هستیم که موافقتنامه‌هایی که به سود اشغالگران است را پایان دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فتحی ابوالعرادت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از رهبر، دولت، پارلمان و مردم ایران به دلیل استقبال گرم و حمایت و پشتیبانی از مساله فلسطین و قدس، گفت: مساله فلسطین در شرایط حساسی قرار دارد. امروز چالش‌های فراوانی پیش‌روی ما بعد از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس است. آمریکا با این تصمیم نشان داد که تصمیمات اسرائیل را دیکته و اجرایی می‌کند.

وی افزود: رهبری فلسطین و در راس آن ابومازن تصمیم شجاعانه و سرنوشت‌سازی مبنی بر تحریم دولت آمریکا گرفت. ما با صراحت اعلام می‌کنیم که آمریکا با این تصمیم خود صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد. ترامپ تصمیم بسیار عجولانه و نابخردانه‌ای گرفت که مصوبات اخیر شورای امنیت و قطعنامه سازمان ملل پاسخ کوبنده‌ای به این تصمیم نابخردانه آمریکا بود.

رییس هیات پارلمان فلسطین با اشاره به سخنرانی نماینده آمریکا و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، گفت: همه دیدند که آنها چطور ملت‌ها را تهدید می‌کردند البته کشورها پاسخ کوبنده‌ای به آنها داده و قطعنامه‌ای در حمایت از فلسطین تصویب کردند. ان‌شاءالله روزی شاهد پیروزی مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات در این کنفرانس باید در جهت محکوم کردن اقدام آمریکا و حمایت از فلسطین باشد، گفت: باید تصمیمات از مرحله کلامی وارد مرحله عملی در محکوم کردن اقدامات آمریکا شود. ما نیز از آن سو به دنبال احیای وحدت میان گروه‌های فلسطینی هستیم چون وحدت تنها راهکار ما برای رسیدن به پیروزی است.

وی تلاش برای ایجاد وفاق بین گروه‌های فلسطینی را هدف والای آنها عنوان و اظهار کرد: همه باید مقابل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متحد باشیم. باید با وفاق ملی، اتحاد و برادری به دنبال هدف اصلی یعنی تشکیل دولت فلسطین باشیم. چون صهیونیست‌ها تحت رهبری و پشتیبانی آمریکا قرار دارند و می‌خواهند حقوق فلسطین را زیر پا بگذارند. باید با هرگونه شهرک‌سازی یهودی‌ها و جنایت وحشیانه آنها مقابله کنیم.

رییس هیات پارلمان فلسطین با بیان اینکه کاخ سفید به دنبال توطئه علیه فلسطینی‌ها است، گفت: همه مردم و مسلمانان در کشورهای اسلامی باید با همبستگی در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کنند. لازم است در اینجا از رهبری مصر برای ایجاد آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی تشکر کنم.

وی گفت: ما در شورای فلسطین تصمیم گرفته‌ایم که هرگونه مذاکرات صلح با صهیونیست‌ها متوقف شود. به دنبال آن هستیم که هرگونه موافقتنامه‌هایی که به سود اشغالگران است را پایان دهیم. مساله فلسطین و قدس به عنوان مطالبه همه مردم مسلمان است چون بدون قدس نمی‌توان به حقوق حقه خود برسیم و ماهیت خود را پیدا کنیم.

وی تمسک به قدس را تنها راه ایجاد امنیت و ثبات خواند و گفت: قدس مربوط به فلسطین و مسلمانان است. ما به همبستگی و پایداری در این برهه تاریخی تاکید داریم البته آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که نمی‌توانند در برابر اراده آهنین مردم فلسطین بایستند و توطئه‌های آنها محقق نمی‌شود.

به گفته وی، تا زمانیکه مردم فلسطین به کلیه حقوق خود دست پیدا نکنند از مبارزه دست نخواهند کشید آن هم با وجودی که آمریکا تصمیم گرفته هرگونه کمک فلسطینی‌ها را قطع کند که این خود مشکلاتی را برای پناهندگان و آوارگان فلسطینی به وجود می‌آورد. ما از همه می‌خواهیم که از آنها حمایت کنند.

رییس هیات پارلمان فلسطین همچنین تاکید کرد که باید قدم‌ها و گام‌های اساسی برای قطع روابط با اسرائیل برداشته شود. پارلمان‌ها به عنوان نمایندگان به دولت‌هایشان برای این کار فشار آورند.

انتهای پیام

نظر شما