شناسهٔ خبر: 23618873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نبی بری در دیدار با ولایتی:

ایران نقشی بی‌بدیل در ایجاد ثبات، آرامش و وحدت در لبنان ایفا کرده است

رئیس پارلمان لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران نقشی بی‌بدیل در ایجاد آرامش، ثبات و اتحاد در لبنان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

ولایتی در این دیدار با اشاره به نقش مهم نبیه بری در پایه گذاری مقاومت در لبنان گفت: نقش آقای نبیه بری بر مقابله و مبارزه با اسرائیل و دفاع از فلسطین کاملا روشن است و امروز لبنان در میان کشورهای عربی بیشترین آرامش را دارد.

در ادامه این دیدار نبی بری رئیس پارلمان لبنان گفت: ما به نام دانشگاه آزاد اسلامی افتخار می کنیم این دانشگاه مرکز علمی بسیار برجسته ای است.

وی با اشاره به بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با روسای مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری برای ما تبیین کردند که چگونه باید در برابر اشغالگری و امپریالیسم آمریکا مقاومت کنیم؛ ایشان همچنین تأکید کردند که باید ابعاد علمی کشورهای اسلامی برای مقابله با آمریکا تقویت شود.

نبیه بری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات و اتحاد در لبنان گفت: بنده برای ثبت شدن در تاریخ این جمله را می گویم که ایران نقشی بی بدیل در ایجاد آرامش، ثبات و اتحاد در لبنان دارد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: رهبری جنبش ما با امام موسی صدر بود که تابعیت ایرانی داشت. وی همواره می گفت که با تمام سلاح ها و امکاناتتان با رژیم صهیونیستی بجنگید و مبارزه کنید. آن زمان شهید چمران مسئولیت تشکیلاتی و برنامه ریزی را بر عهده داشت.

نبیه بری با اشاره به اینکه اولین عملیات مقاومت در سال 1974 انجام شد، ادامه داد: به اعتقاد ما نباید در انتظار بنشینیم تا رژیم صهیونیستی کشورمان را اشغال کند بلکه قبل از اینکه این اتفاق بیفتد ما باید مقاومت کنیم.

وی با اشاره به نقش ولایتی در ایجاد مقاومت در لبنان افزود: زمانی که حزب الله از درون جنبش عمل شکل گرفت مخالفت هایی ایجاد شد و عوامل خارجی هم توطئه و مداخله کردند در آن زمان آقای ولایتی وزیر خارجه ایران بود.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد: جنبش عمل و حزب الله تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری با یکدیگر آشتی کردند و امروز بیش از هر زمانی در برابر توطئه های اسرائیل هوشیار و متحد هستند یعنی از آن زمان تاکنون بنده و آقای سیدحسن نصرالله دو پیکر با یک قلب هستیم، قطعا جمهوری اسلامی در ایجاد این اتحاد نقشی بی بدیل داشته است.

نبیه بری با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم، گفت: جهان اسلام با توطئه های بسیاری روبروست باید وحدت مان را در داخل کشورهایمان، در جهان عرب و جهان اسلام حفظ کنیم. ما اکنون با سیاست مدار جدیدی در آمریکا مواجهیم که مواضع و نظرات ثابتی ندارد و واقعا فردی دیوانه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما