شناسهٔ خبر: 23618856 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گشایش دفتر یادبود سانچی در سرکنسولگری مومبای

دهلی نو – ایرنا - در پی درگذشت غریبانه و مظلومانه دریانوردان کشورمان در جریان غرق نفتکش ایرانی سانچی ، سرکنسولگری کشورمان در مومبای دفتر یادبودی برای شهدای این حادثه گشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این دفتر یادبود به یاد 32 تن از کارکنان این نفتکش از روز سه شنبه برای امضاء در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مومبای گشوده شد و پرچم کشورمان نیز همزمان با اعلام عزای عمومی در کشور به حالت نیمه افراشته درآمد.
در نخستین ساعات گشوده شدن دفتر یادبود در مومبای به مناسبت حادثه دردناک و غم انگیز آتش سوزی کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که باعث داغدار شدن ملت ایران شد، روسای نمایندگی ها و دیپلمات های کشورهای مختلف، مقامات و شخصیت های محلی، علماء سنی و شیعه، مدیران دستگاههای دولتی، نمایندگان احزاب و نهادهای اقتصادی- اجتماعی، فرهنگی- هنری، نمایندگان شرکت‌ها، مقامات شرکت نفتکش ایران، تجار و صاحبان صنایع در هند، مدیران شعب بانک ها، انجمن ها، اندیشکده ها و دانشگاهها با حضور در سرکنسولگری مراتب تسلیت خود را به احمد صادقی، سرپرست سرکنسولگری ایران در مومبای ابلاغ کردند.
آنها با امضا دفتر یادبود 32 خدمه ایرانی کشتی نفتکش سانچی ، با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرده و نسبت به مقام درگذشتگان ادای احترام کردند.
تعداد دیگری از مقامات برجسته هندی در مومبای نیز در تماس تلفنی و نیز ارسال یادداشت رسمی و ایمیل های جداگانه به صادقی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های ملوانان و دریانوردان سانچی اعلام کردند.
آساق**1424**وحیده دینداری**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما