شناسهٔ خبر: 23618509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشت گیاهان دارویی در 48 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

نمایندگی قزوین

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر 48 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علیرضا نوروزیان بابیان اینکه؛ استان قزوین یکی از استان‌های مستعد برای کشت گیاهان دارویی است و سابقه خوبی در این زمینه دارد، اظهار کرد: مناطق الموت، آوج، بوئین‌زهرا، آبیک و کوهین در این استان بیشترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: گل‌گاوزبان، گل محمدی، گلپر و بابونه ازجمله گیاهانی است که در اراضی کشاورزی این مناطق کشت می‌شود.

نوروزیان بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی به دلایلی اقتصادی (عدم تعادل باقیمت‌های سالانه) در نوسان است، تصریح کرد: تجارت گیاهان دارویی از فعالیت‌های پردرآمد است که با اجرای قوانین، حمایت و پشتیبانی از تولید، بازاریابی مناسب و ترغیب بیشتر کشاورزان برای کشت این‌گونه محصولات می‌تواند به‌عنوان راهی برای کنترل بیماری و همچنین اشتغال و ارزآوری کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود بستر و پتانسیل مناسب استان قزوین، کشت گیاهان دارویی هنوز رشد و توسعه خوبی در استان ندارد که با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت بیشتر بهره‌برداران، این مهم میسر خواهد شد.

کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت مصرف گیاهان دارویی در بهبودی بیماری‌های انسان تصریح کرد: باید با شناخت درست و صحیح گیاهان دارویی را استفاده و از مصرف خودسرانه آن پرهیز کرد تا از بروز عوارض جدی برای سلامتی جلوگیری شود.

نوروزیان بر لزوم اهمیت استفاده از امکانات و منابع استان و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاران در امر کشت گیاهان دارویی تأکید کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما