شناسهٔ خبر: 23618158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سخنگوی عبدالله: اختیارات ریاست جمهوری افغانستان بیش از اندازه است

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

سخنگوی رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت نظام سیاسی در این کشور اختیارات بیش از اندازه‌ای به رئیس جمهور داده که سبب جنجال‌های بزرگی در افغانستان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مجیب‌الرحمن رحیمی» سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان تصریح کرد نظام سیاسی در افغانستان بسیار تمرکزگرا است و اختیارات زیاد رئیس جمهور این کشور مشکلات بزرگی را برای افغانستان به وجود آورده است.

وی افزود  رئیس اجرایی دولت افغانستان از آغاز تشکیل حکومت وحدت ملی تاکنون بارها بر ایجاد اصلاحات در این کشور، روند انتخابات، تعدیل قانون اساسی و لویه‌جرگه تاکید کرده است.

به گزارش «خامه»، «محمد ناطقی» رئیس کمیسیون اجرای توافقنامه حکومت وحدت ملی نیز در این باره گفت به دلیل مشکلاتی در قانون اساسی و وجود نظام ریاستی در افغانستان اشرف غنی از قدرتی برخوردار است.

وی تاکید کرد اختیارات رئیس جمهور افغانستان را حتی یک پادشاه ندارد و این اندازه از اختیارات وحشتناک است.

گفتنی است که اخیرا نیز عبدالله در دیدار با هیئت شورای امنیت سازمان ملل از انحصارگرایی در دولت افغانستان انتقاد کرده بود.

در این دیدار رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با تاکید بر غیرمتمرکزسازی نظام اداری افغانستان تصریح کرد تمرکز بیش از حد تصمیم‌گیری در مرکز، مشکلاتی را در این کشور به وجود آورده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما