شناسهٔ خبر: 23618009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حموده یوسف صباغ در دیدار با ولایتی:

ایران باید شریک اصلی بازسازی سوریه باشد

رئیس مجلس سوریه گفت: روند سازندگی سوریه باید به صورتی باشد که ایران یکی از شریک های اصلی در بازسازی سوریه بعد از جنگ باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه بعد از ظهر امروز در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: روابط تهران و دمشق فراتر از واژه روابط رفته است چراکه نقاط و سرنوشت مشترکی به خاطر مبارزه با دشمنان داریم همچنین خون برادران ایرانی و سوری در خاک سوریه در هم آمیخته و امیدواریم شاهد دستاوردهای بیشتری بین دوکشور باشیم.

صباغ با بیان اینکه در گستره کشور ایران خود را در میان برادران خود می بینیم افزود: دیدارهای بسیاری با مسئولان ایران داشتیم که اوج آن دیداری بود که روز گذشته با رهبری ایران داشتیم.

وی ادامه داد: از فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار بهره بردیم زیرا این سخنان راهنما و دستور کاری است که می توانیم از طریق آنها حقایق را همانطور که هست ببینیم.

رییس مجلس سوریه گفت: افتخار داشتم در محضر مقام معظم رهبری سلام های بشار اسد را به ایشان و ملت ایران ابلاغ کنم چرا که اسد نسبت به رهبر و ملت ایران کمال محبت را دارد.

صباغ خاطرنشان کرد: توطئه های بزرگی برای سوریه چیده شده بود که این مسئله با همکاری های ایرانی _سوری به شکست انجامید. ایران در سیاه ترین و سخت ترین روزهای سوریه از ما حمایت کرد.باید این کمک ها و روابط در همه زمینه ها دنبال شود و روند سازندگی طوری باشد که ایران یکی از شریک های اصلی در بازسازی سوریه بعد از جنگ  باشد.

ولایتی هم در ادامه این دیدار با اشاره به تلاش های نماینده سوریه در تهران گفت: سفیر سوریه در واقع سفیر ایران در سوریه است، بعد از انقلاب روابط دوکشور همواره رو به رشد بوده است.

نظر شما