شناسهٔ خبر: 23617998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی؛

نایب رئیس مجلس مراکش: خواستار گسترش مناسبات اقتصادی با ایران هستیم

تهران-ایرنا- نایب رئیس مجلس مراکش با ابراز خرسندی از گسترش روابط با ایران در حوزه مختلف گفت: خواستار گسترش مناسبات دو جانبه اقتصادی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با ایران هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عبدالواحد الانصاری» نایب رئیس مجلس مراکش که برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران به سر می برد، ظهر امروز-چهارشنبه- با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
نایب رئیس مجلس مراکش در این دیدار با تشکر از مهمان نوازی و برگزاری کنفرانس در تهران در خصوص حادثه نفتکش ایرانی و از جان باختن خدمه آن به لاریجانی تسلیت گفت.
عبدالواحد الانصاری گفت: امیدواریم بعد از برگزاری نشست سیزدهم این کنفرانس در تهران، شاهد برگزاری چهاردهمین نشست در رباط باشیم، ضمن اینکه این کنفرانس محتوای دقیق و ژرفی دارد.
وی افزود: از دیرباز میان پادشاهی مراکش و ایران روابط برقرار بوده لذا از گسترش مناسبات دو کشور در حوزه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بسیار خرسند خواهیم شد.
نایب رئیس مجلس مراکش با بیان اینکه این کشور دروازه ورود به آفریقا است و موقعیت مهمی دارد، خاطرنشان کرد: این موقعیت در حوزه مقابله با تروریسم و بهبود وضعیت معیشتی مردم بسیار مهم است و امیدواریم این دیدار پایه ای برای تداوم مناسبات فیمابین باشد.

** لاریجانی: افزایش همکاری های اسلامی باعث کاهش اختلافات در جهان اسلام می شود
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار «عبدالواحد الانصاری» نایب رئیس مجلس مراکش با تاکید بر افزایش روابط دوجانبه میان ایران و مراکش گفت: لازم است تجار دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی یکدیگر را مورد شناسایی قرار دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن کشور مراکش و ضرورت توسعه روابط فیمابین گفت: کنفرانس حاضر اتحاد خوبی میان مجالس کشورهای اسلامی ایجاد می کند و از اختلافات آن ها می کاهد.
لاریجانی با بیان اینکه علاقه مندیم برای ادامه همکاری ها بسترسازی شود، یادآور شد: در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید روابط گسترش یابد به خصوص تجار دو کشور باید یکدیگر را مورد شناسایی قرار دهند.
به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نایب رئیس مجلس مراکش با بیان اینکه هنوز ارتباط اقتصادی میان کشورهای اسلامی برقرار نشده است، عنوان کرد: اختلافات در سایه همکاری های اسلامی کاهش خواهد یافت و افزایش سفرها در سطوح مختلف روابط را عمیق تر می کند.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی صبح سه شنبه با حضور رییسان هیات های پارلمانی از 44 کشور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ار خود را در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز کرد و عصر امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین عصر سه شنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
سیام**3070**1449**تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما