شناسهٔ خبر: 23617323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خودباوری و اعتماد به نفس دو محور مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

خبرگزاری صداوسیما

استاندار کرمانشاه خودباوری و اعتماد به نفس را از محور‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بر ترویج این فرهنگ میان نسل جوان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و خودباوری و اعتماد به نفس از محور‌های مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استشهادت تکیه بر این فرهنگ را ضامن پیشرفت و تعالی جامعه عنوان کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا دارد لذا این فرهنگ باید به صورت محتوایی و منطقی برای نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین و بازگو شود.
وی وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در ترویج و توسعه این فرهنگ، بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انتظاری ویژه از آموزش و پرورش داریم زیرا این دانش آموزان و دهة هفتادی هستند که نیازمند الگو گرفتن از این فرهنگ برای تعالی جامعه اند و همین دانش آموزان و جوانان نسل حاضر مدیران آینده کشور هستند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر تدوین برنامه‌های لازم برای ترویج این فرهنگ از طریق آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استان باید ضمن تدوین برنامه‌های خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اقدامات خود را برای ترویج این فرهنگ جهت انتقال به نسل جوان جامعه گزارش دهد.
بازوند با بیان اینکه جلسات این شورا یکی از جلسات اعتقادی ما می‌باشد و به این فرهنگ قلباً اعتقاد ویژه داریم، افزود: سرچشمة این فرهنگ از عاشورا نشات گرفته و این فرهنگ در طول ۸ سال جنگ تحمیلی خودش را نشان داد که چگونه می‌توان حتی بدون داشتن سیم خاردار، با پیروزی و سربلندی از جنگ بیرون آمد بنابراین ما برای تعالی و پیشرفت کشور نیازمند ترویج این فرهنگ هستیم.
وی با بیان اینکه با تکیه بر همین فرهنگ می‌توان خودباوری و اعتماد به نفس را در جوانان افزایش دهیم به نقش موثر دانشگاه‌ها برای آشنا ساختن دانشجویان با این فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها هم نقش موثری در ترویج این فرهنگ ارزشمند دارند و باید با کار‌های پژوهشی و علمی در راستای ترویج این فرهنگ اقدامات بیشتری انجام دهند زیرا کار‌های پژوهشی هستند که می‌توانند در ارتقای بهره وری و خودباوری جوانان بسیار موثر واقع شوند.
استاندار کرمانشاه از دستگاه‌های اجرایی استان خواست که در جلسات آینده برنامه‌های خود را در ۶ ماهه اول سالجاری که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده اند، گزارش دهند.
بازوند همچنین از صداوسیمای استان خواست که به تهیه برنامه‌ای برای انجام یک کار محتوایی جهت آشنا ساختن بیش از پیش نسل جوان جامعه با این فرهنگ بپردازد که در همین راستا مقرر شد اعتبارات تهیه این فیلم از سوی استانداری و صداوسیمای مرکز کرمانشاه تامین شود.
مهندس بازوند در ادامه شهدای مدافع حرم را مظلوم‌ترین شهدا عنوان کرد و گفت: در شعار‌هایی که در واقعه اخیر داده شد بیشتر می‌توان به مظلومیت آن‌ها پی برد لذا باید یکسری اقدامات موثر و اثربخش برای شناسایی و انتقال ساختن اهداف بلند آنان که هم در جنگ تحمیلی و هم در دیگر کشور‌ها برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، صورت گیرد.

نظر شما