شناسهٔ خبر: 23617249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلنگ ساختمان عتبات عالیات خوروبیابانک به زمین زده شد

اصفهان - ایرنا - عملیات اجرایی احداث ساختمان عتبات عالیات شهرستان خور و بیابانک در زمینی به مساحت 42 متر مربع در این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان خور و بیابانک روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: زمین این ساختمان به ارزش 190 میلیون ریال توسط یک خیر اهدا شده است.
حسن سیف همچنین از کلنگ زنی ساختمان دفتر نمایندگی عتبات نیز در شهر جندق خبر داد و گفت: زمین این ساختمان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر به مساحت 120 متر مربع اهدا شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خور و بیابانک اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون مردم این شهرستان برای بازسازی حرمین مطهر در کاظمین، نجف اشرف، سامرا وکربلا بیش از 473 میلیون ریال کمک کردند.
وی افزود: این کمک ها از محل نذورات نقدی و جواهرات و نیز در مراسم پرچم گردانی پرچم متبرکه مرقد مطهر امام حسین (ع) در دهه اول محرم جمع آوری شده است.
سیف خاطر نشان کرد: تاکنون 65 نفر نیروی ماهر گچ کار، آرماتوربند، سنگ کار، جوشکار، نماکار، کاشی کار، از شهر جندق برای کمک به بازسازی اماکن مقدس عازم کشور عراق شدند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوروبیابانک گفت: در این مدت نیز حمل درب های حرم مطهر حضرت علی (ع)، حرم مطهر جواد الائمه (ع) و حرمین امامین عسکریین (ع) از این شهرستان صورت گرفته و همچنین مردم نذورات خوبی را کمک کرده اند.
وی افزود: در شهرستان خوروبیابانک بیش از 200 عدد صندوق جمع آوری نذورات مردمی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات نصب شده است.
به گفته سیف هم اکنون 58نفر به صورت افتخاری با ستاد عتبات عالیات شهرستان خوروبیابانک همکاری دارند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان نیز در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث ساختمان عتبات عالیات این شهرستان گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات کار خود را از سال 85 شروع کرده و توسعه و بهسازی قبور مطهر ائمه در عراق بر عهده این ستاد است.
' مصطفی نوریان ' افزود: در همه استان‌ها ستاد عتبات تشکیل شده و در شهرها نیز هیئت امنایی شامل فرماندار، امام جمعه آن شهر و فرمانده سپاه جزو هیئت امنای ستاد هستند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان 32 پروژه در اماکن زیارتی کشور عراق انجام داده است، عنوان کرد: این تعداد پروژه با ارزشی به مبلغ 40 میلیارد تومان انجام شده است و در سال جاری نیز تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان جمع آوری شده است.
نوریان افزود: در سال گذشته استان اصفهان 20 موکب در اماکن زیارتی کشور عراق داشته و در سال جاری این تعداد موکب‌ها به 45 عدد رسیده است.
وی با بیان اینکه مأموریت جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات فعال کردن، مدیریت و ساماندهی موکب‌های اربعین است اظهار کرد: در سال جاری هر موکب شناسنامه‌دار می‌شوند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خوروبیابانک از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد و بیش از 58 عضو افتخاری دارد.
شهرستان کویری خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر مربع در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
ت/6994/9860 / 2093 ** خبرنگار: محسن فیروزی ** دریافت کننده: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما