شناسهٔ خبر: 23616737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار جزایری: هدف دشمن ایجاد شکاف بین مردم و سپاه است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن در تلاش است سپاه را از این سرمایه محروم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری این مطلب را روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط عمومی موفق می تواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقاء دهد و بین سازمان های مربوطه و مردم ، رابطه مفید برقرار کند.
وی توضیح داد: یکی از نخستین نهادهایی که هم زمان با تولد و شکل گیری سپاه ایجاد شد روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و امروزه نیز این نهاد با پیشرفت تحسین برانگیز خود از یک نهاد صرفاً اطلاع رسانی عبور کرده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رسالت سپاه نقش روابط عمومی را در انعکاس فعالیت های عظیم آن و ارتقا جایگاه این نهاد در بین مردم مهم شمرد و افزود: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد لذا ایجاد شکاف بین مردم و این نهاد انقلابی را هدف خود قرار داده است.
سردار جزایی ولایت فقیه و سپاه را نهادهایی دانست که در مقطع تاریخی کنونی بیشترین هجمه های دشمن معطوف به آنها بوده و نقش روابط عمومی و بلکه اصحاب رسانه در خنثی سازی این عملیات روانی دشمن مهم است و علت اصلی این دشمنی به روشنی و با صداقت آشکار شده است و آن عبارت از این واقعیت است که رهبری و سپاه در صف مقدم ستیز با دشمنان امت اسلامی هستند.
وی روابط عمومی را کانال ارتباطی سپاه با جامعه قلمداد و رهبران، نخبگان و آحاد مردم را هرم این ارتباط دانست و تصریح کرد: روابط عمومی سپاه در تعامل با جامعه مخاطب می تواند ارتقای منزلت و سرمایه اجتماعی این نهاد که در واقع ظرفیت سازی قوی برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برای پیشبرد آرمان ها متعالی است را منطقی و هوشمندانه حفظ و تقویت کند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نقش روابط عمومی سپاه در خنثی سازی عملیات روانی و هجمه ای رسانه ای دشمن را بسیار حساس و انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: ایفای نقش سپاه در این عرصه علاوه بر مصونیت سازی برای سپاه و ناکارآمد ساختن ترفندهای دشمن برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و روحیه و نگاه مردم، مانع ریزش سرمایه اجتماعی این نهاد شده و حتی موجبات حمایت های فراملی از انقلاب و سپاه را فراهم می سازد.
سردار جزایری سپاه را سرمایه ملی، منطقه ای و جهانی ملت ایران محسوب و در برشماری عوامل مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی این نهاد انقلابی و خادم خاطر نشان کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی، قانون گرایی و نظم، صداقت در گفتار و عمل و تلاش گری و حضور به هنگام کنار مردم و پرهیز از دچار شدن به سیاست زدگی، دقت در سبک زندگی ارزشی و متناسب با فرهنگ دینی و ارزشی و برجسته تر از همه مصونیت و دین گرایی از جمله عوامل تأثیرگذار در صیانت از سرمایه اجتماعی سپاه است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عوامل مؤثر در کاهش منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه گفت: هرگونه تغییر رویکرد و رفتار که زمینه ایجاد زاویه با اصول و ارزش های انقلاب و رابطه دقیق سپاه با مردم را فراهم سازد اقدام غیرهوشمند و کمک کننده به عملیات روانی دشمن خبیث است.
وی شناخت محیط زیست و مأموریت را از مؤلفه های مهم در موفقیت یک روابط عمومی هوشمند و کارآمد دانست و افزود: اشراف در روابط عمومی در سه حوزه درون سپاه، مخاطب و تاکتیک های عملیات روانی دشمن از موضوعاتی است که موفقیت بیشتر روابط عمومی سپاه را همواره تضمین کرده است.
سردار جزایری در پایان با قدردانی از همت و تلاش های روابط عمومی سپاه در بهره گیری هوشمندانه و مؤثر از ظرفیت های رسانه ای کشور برای نمایش اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی تأکید کرد: تصویرسازی درست از سپاه، بسیج در جایی که انعکاس حقایق و واقعیات است امری بسیار حساس بوده که با نقش پذیری جامعه رسانه ای کشور که بحمدالله عالمانه و مسئولانه در دستور کار اصحاب رسانه قرار دارد برای ملت ایران و علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام بخش و امید آفرین است.
اجتمام(1)**7029**1569**تنظیم: فرهاد شرف پور **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما