شناسهٔ خبر: 23616663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس مجلس مراکش: کشورهای مسلمان در خصوص قدس وحدت کلمه داشته باشند

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس مراکش با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال این بود تا در شورای امنیت قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند تاکید کرد: باید همه کشورهای مسلمان در خصوص قدس و مسئله فلسطین وحدت کلمه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عبدالواحد الانصاری روز چهارشنبه در دومین روز از سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا تمام قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد.
وی ادامه داد: مقابل تصمیمات ظالمانه آمریکا در خصوص قدس می ایستیم تا آمریکا را مجبور کنیم تا دست از اهانت به مردم مسلمان بردارند و حقوق مردم فلسطین را زیرپا نگذارند.

**باید به دنبال راه حل های مشترکی برای حل مشکلات جهان اسلام باشیم
به گزارش ایرنا، مومودو سانه نایب رییس مجلس گامبیا نیز در این کنفرانس گفت: گامبیا تلاش دارد در راستای رونق اقتصادی گام بردارد.
وی افزود: ما در سال 2009 عضو سازمان همکاری اسلامی شدیم و تلاش کردیم نقش فعالی در این سازمان مهم داشته باشیم.
نایب رییس مجلس گامبیا ادامه داد: در حال حاضر در حال عبور از دوران گذاری هستیم تا نهادهای قوی ایجاد کنیم و برای اینکه بتوانیم کشورهای شکوفایی داشته باشیم، باید گام های مشترکی برداریم و ظرفیت هایی را تقویت کنیم.
مومودو سانه اظهار کرد: امروز در جهان اسلام چالش های بسیاری نظیر فقر، نقض حقوق بشر تفرقه و تروریسم داریم که غیرقابل حل نیست.
وی گفت: باید راه حل های مشترکی برای مشکلات خود بیابیم؛ همچنین لازم است از سنگال به عنوان دبیرکل چهار سال آتی مجالس اسلامی تشکر کنیم و بگوییم حضور اقلیت های مسلمان و مسیحی در شرایط مناسب در این کشور می تواند تجربه خوبی برای بین المجالس باشد.

** کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم نباید از هیچ تلاشی خودداری کند
سولی ایدی نایب رییس مجلس نیجر نیز در دومین روز از سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: امروزه تروریسم بلایی است که همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و پیامدهای منفی به همراه داشته است.
نایب رییس مجلس نیجر افزود: بر این اساس کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم نباید از هیچ تلاشی خودداری کنند.
وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با همه توان خود را به منظور یافتن راه حلی برای رفع بحران فلسطین و آفریقای مرکزی به کار گیرند.
سولی ایدی در پایان به نمایندگی از سوی مردم نیجر با مردم و ملت ایران به مناسبت حادثه زمین لرزه در کرمانشاه و همچنین حادثه نفتکش ایرانی ابراز همدردی کرد.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین کنفرانس رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز گذشته با حضور رییسان و نمایندگان 44 کشور در تهران در حال برگزاری است.
این کنفرانس عصر امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.
سیام**9121**
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:کاردان

انتهای پیام /*

نظر شما