شناسهٔ خبر: 23616540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه دفاع موشکی ایران قابل مذاکره نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر پذیرش ورود به «گفتگویی فشرده و جدی» در موضوع برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای توسط مقامات کشورمان در نشست اخیر بروکسل را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

قاسمي ضمن تکذيب ادعاي روزنامه فايننشال تايمز: همگان آگاهند برنامه دفاع موشکي ايران به هيچ وجه قابل مذاکره نيستبه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، ­بهرام قاسمي در همين خصوص گفت: سياست و موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص برنامه دفاعي موشکي کشور کاملا مشخص و روشن است و ديگر کشورها نيز به خوبي از اين موضع جمهوري اسلامي ايران آگاهي دارند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوري اسلامي ايران بدون توجه به جوسازي ها، تهديدات، مواضع و ديدگاه هاي ايالات متحده امريکا و ديگران، هيچ تغييري نکرده و همچنانکه بارها اعلام شده است برنامه موشکي ايران کاملا جنبه دفاعي و بازدارندگي دارد و عليه هيچ کشوري نيست و طرح ادعاهاي واهي و بي پايه و اساس، تغييري در اين موضع اصولي و اساسي کشور ايجاد نخواهد کرد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به هيچ کشوري اجازه دخالت در امور داخلي و سياست هاي دفاعي به ويژه برنامه موشکي خود را نخواهد داد.
قاسمي همچنين سياست ايران در منطقه را سياستي سازنده، ثبات ساز و در جهت تقويت هر چه بيشتر صلح و امنيت منطقه و جهان خواند.
وي در پايان افزود: بدخواهان و افراط گرايان اگر نمي توانند کمکي به ثبات و امنيت در منطقه به عمل آورند، اجازه ندارند نقش ايران را که براي مبارزه با تروريسم، ناامني و بي ثباتي هزينه هاي بي شماري را پرداخت کرده است، ناديده بگيرند و موجب تشديد هرج و مرج و ناامني و توسعه تروريسم در منطقه شوند.

نظر شما