شناسهٔ خبر: 23616303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آغاز اجرای طرح آمایش در دانشگاه آزاد

صاحب‌خبر -

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در طرح آمایش، دانشگاه آزاد اسلامی به 10 منطقه تقسیم می‌شود که هر منطقه شامل 3 استان می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک دکتر محمدمهدی زاهدی رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه سه شنبه شب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رشته‌ها و تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید رئیس هیات موسس و امنا و رئیس دانشگاه بر ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و سایر بخش‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی یکی از طرح‌های این دانشگاه برای بهبود وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: طرح آمایش پس از کارشناسی‌های فراوان و برگزاری نشست‌های تخصصی تدوین و اجرای آن آغاز شده است. بر اساس این طرح قرار است دانشگاه آزاد اسلامی به 10 منطقه تقسیم شود که هر منطقه شامل 3 استان می‌شود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اجرای طرح آمایش موجب می‌شود توسعه رشته محل‌ها، واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور، امکانات و میزان تقاضای استان‌ها باشد.

دکتر رهایی با اشاره به کاهش تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه و افزایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور گفت: در این فضای رقابتی باید از فرصت‌ها و برنامه‌های مدون همچون ساماندهی رشته‌ها، ایجاد رشته‌های جدید کاربردی و مهارتی به ویژه رشته‌های مهارتی و بین‌ رشته‌ای، حذف رشته‌های مشابه و موازی در واحدهای مجاور استان و توسعه رشته‌ها بر اساس طرح آمایش آموزشی بهره برد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه اکنون حدود یک میلیون و 550 هزار دانشجو و 28 هزار عضو هیات علمی فعال دارد، اظهار کرد: برخی از اعضای هیات علمی به دلیل کاهش تعداد دانشجویان امکان فعالیت لازم را ندارند و موظفی آنها تکمیل نمی‌شود که می‌توان با ارزیابی وضعیت اعضای هیات علمی متناسب با تخصص اعضا و نیاز منطقه از ظرفیت آنان استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با اشاره به طرح تعاون استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح که آیین‌نامه اجرایی آن از سوی دکتر فرهاد رهبر به واحدها ابلاغ شده، در کارگروه استانی با ترکیب معاونان آموزشی واحدها و مراکز آموزشی استان که به ریاست رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان تشکیل می‌شود، نسبت به تکمیل ساعت موظف تدریس اعضای هیات علمی دارای کسر ساعت موظفی در سایر واحدها و مراکز آموزشی استان تصمیم‌گیری می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما