شناسهٔ خبر: 23616288 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فولاد نیوز | لینک خبر

رئیس اتحادیه دامداران:

کمبود شیرخام نداریم/ توزیع شیر بی‌کیفیت در مدارس به صلاح نیست

صاحب‌خبر -

 رئیس اتحادیه دامداران گفت: مدیریت بر کیفیت شیر مدارس بسیار مهم است. اگر قرار است شیر بی کیفیت در مدارس توزیع شود نبودن آن بهتر است.

حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران در خصوص وضعیت شیر در کشور اظهار کرد: ما تولید کننده شیر خام هستیم و تاکنون کمبود شیر خام در کشور احساس نشده است. به جز مقاطعی از سال که تولید شیر در دام‌های سنتی به صورت فصلی کاهش می‌یابد در باقی زمان‌ها مشکل شیر نداریم.

وی افزود: مصرف شیر هم در فصول مختلف با کاهش یا افزایش مواجه می‌شود وضعیت عرضه و تقاضا کمی دچار مشکل می‌شود اما کمبود شیر خام نداشته و نخواهیم داشت. ما در اوایل انقلاب واردات لبنیات داشتیم اما چندین سال است که ایران جز صادر کنندگان لبنیات در جهان است و ما کمبود شیرخام نداریم.

رئیس اتحادیه دامداران در ادامه تصریح کرد: کمبود شیر خشک و افزایش یا کاهش قیمت آن وجود داشته اما این مشکل متوجه شیرخام نخواهد بود.

نعمتی در رابطه با قیمت شیرخام خاطرنشان کرد: قیمت شیر خام در وضعیت‌های مختلف به نسبت تولید از کیلویی هزار تومان تا ۱۳۵۰ تومان خرید وفروش می‌شود.

رئیس اتحادیه دامداران در خصوص توزیع شیر در مدارس تشریح کرد: متاسفانه توزیع شیر به مدارس هنوز انجام نشده است. ما دو موضوع در توزیع شیر مدارس داریم؛ یکی اینکه این توزیع شیر باید از اول مهر تا آخر خرداد که دانش آموزان به مدرسه می‌روند انجام شود اما کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد که این اقدام کامل انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه مدیریت در کیفیت شیر باید انجام شود تا شیر با کیفیت بین دانش آموزان توزیع شود که در فرهنگ سازی مصرف شیر هم موثر خواهد بود. اما بسیار دیده شده که دانش آموزان شیرهای توزیع شده در مدارس را نمی‌خورند و کیفیت آن اصلا خوب نیست و این مدیریت بر کیفیت شیر مدارس بسیار مهم است. اگر قرار است شیر بی‌کیفیت در مدارس توزیع شود نبودن آن بهتر است.

نظر شما