شناسهٔ خبر: 23616214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

وقوع ۱۷۸۱ پس لرزه در استان کرمانشاه

خبرگزاری ایرنا

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری شامگاه ۲۱ آبان، یک هزار و ۷۸۱ پس لرزه تاکنون در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.

صاحب‌خبر -
فرهاد فروزی روز چهارشنبه، اظهار کرد: این تعداد پس لرزه بعد از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری و تا ساعت ۱۲ ظهر امروز به ثبت رسید که البته زمین لرزه های سومار در آن محاسبه نشده است.
 
وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۷۸۱ پس لرزه رخ داده، ۵۸ مورد آن بالای چهار ریشتر و ۳۱۵ مورد نیز بالای سه ریشتر قدرت داشت.
فروزی خاطرنشان کرد: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۱۲ ظهر امروز به جز شهر سومار هشت مورد پس لرزه در شهرهای سرپل ذهاب (۲ بار)، اسلام آبادغرب (۲ بار)، کوزران (۲ بار)، ازگله و روانسر رخ داد.
 
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: بزرگترین این پس لرزه ها ساعت ۴:۲۵ دقیقه صبح امروز با قدرت ۲.۸ ریشتر در کوزران ثبت شد.
وی ادامه داد: آخرین پس لرزه نیز ساعت ۱۱:۵۸ دقیقه ظهر با قدرت ۲.۵ ریشتر در شهر روانسر گزارش شد.
 
فروزی همچنین به وقوع ۲۸۴ پس لرزه در شهر سومار از پنجشنبه هفته قبل (۲۱ دی) تا ساعت ۱۲ ظهر امروز خبر داد و گفت: ۶ مورد از این تعداد بالای پنج ریشتر قدرت داشت.
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: از مجموع زمین لرزه ها و پس لرزه های شهر سومار، ۱۶ مورد بین چهار تا پنج ریشتر و ۸۳ مورد نیز بین سه تا چهار ریشتر قدرت داشت.
 
وی در پایان گفت: قدرت ۱۷۹ پس لرزه رخ داده در شهر سومار کمتر از سه ریشتر بود.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان نیز که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن ۶۲۰ تن و مصدومیت ۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر شد.
این زلزله به ۱۰ شهر و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما