شناسهٔ خبر: 23616036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حبیب رحمان مولا در کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی:

خرد جمعی لازمه تعیین تکلیف مسلمانان میانمار است

خبرگزاری شبستان: نماینده پارلمان بنگلادش با اشاره به اینکه مسلمانان میانمار در شرایط بغرنجی به سر می برند، گفت: خرد جمعی لازمه تعیین تکلیف مسلمانان میانمار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حبیب رحمان مولا، نماینده پارلمان بنگلادش در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی گفت: با حضور در این مجالس اجازه می خواهم تا مراتب قدردانی خود را از میزبانی جمهوری اسلامی ریاست مجلس این کشور اعلام می کنم.

 

وی ادامه داد: امیدوارم این کنفرانس با میزبانی جمهوری اسلامی در تمام ابعاد موفق باشد و به اهداف خود دست یابد مراتب تشکر و قدردانی خود را از ایران اعلام می کنم. همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به جهت غرق شدن نفت کش ایرانی اعلام می کنم.

 

وی با اشاره به تبریک به انتصاب دبیرکل جدید این اتحادیه از کشور سنگال تصریح کرد: بر یکپارچگی رهبران کشورهای اسلامی تاکید داریم به همین جهت اعتقا دداریم با وحدت میان کشورهای اسلامی مشکلات کل جهان اسلام قابل حل خواهد بود و با دستیابی بر این آرمان می توانیم عدالت و آزادی را در میان کشورهای اسلامی محقق کنیم.

 

نماینده پارلمان بنگلادش افزود: باید مراقب دشمنان اسلام باشیم و اختلافات را کنار بگذاریم و از خرد جمعی در حل مشکلات کشورهای اسلامی بهره ببریم. امروز کشورهای اسلامی در خاورمیانه و آفریقا با مشکلات زیادی روبرو هستند و به همین جهت کشورهای اسلامی برای رسیدن به توسعه و فناوری باید تلاش کنند  و از هرگونه افراط و خشونت در این راه بپرهیزند.

 

حبیب رحمان مولا افزود: دشمنان قصد دارند با اسلام هراسی نقشه های خود را محقق کنند نباید اجازه دهیم با اسلام هراسی چهره مخدوشی از کشورهای اسلامی ترسیم شود. مسلمانان می توانند براساس خرد متعارف حرکت کنند و با الهام گرفتن از ارزشهای جهان شمول اسلام در مسیر عدالت گام بردارند.

 

وی با اشاره به مشکلات مسلمانان میانمار تاکید کرد: مسلمانان این کشور با توجه به مشکلاتی که دارند به حاشیه کشیده شده و بی خانمان هستند و در شرایط بغرنجی به سر می برند حمایت همه جانبه خود را از مسلمانان روحینگا در میانمار اعلام می کنیم. ما خواهان بازگشت پایدار تمام مسلمانان میانمار به سرزمینشان هستیم امیدواریم میزبان این کنفرانس در کشور خود باشیم.  خرد جمعی لازمه تعیین تکلیف مسلمانان میانمار است.

 

نماینده پارلمان بنگلادش در خاتمه از برگزاری ادامه چهلمین نشست سی اف اس در داکا خبر داد.

نظر شما