شناسهٔ خبر: 23615962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند/قاچاق کالا و ارز عامل بیکاری جوانان

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه قاچاق از مهم ترین عوامل بیکاری جوانان است گفت:بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حال گام برداشتن هستیم اگر بانک ها در صدد حرکت در مسیر اقتصاد ربوی برآیند این هدف محقق نخواهد شد.

وی،افزود: بانک ها اکنون با مشکلات متفاوتی روبه رو هستند و دریک نگاه واحد می توان گفت بانک ها تبدیل به بنگاه های دلالی شده اند.

در گمرکات نظارت کافی وجود ندارد

حجت الاسلام شبستری در خصوص عوامل تاثیر گذار بررکود اقتصادی، اظهارداشت: رکود اقتصادی تنها مربوط به شرایط بانک ها نیست بلکه افزایش واردات نسبت به صادرات، نبود نظارت های قابل توجه بر گمرکات و ورود کالای قاچاق در این امر بی تاثیر نبوده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: قاچاق از جمله معضلاتی است که سالهای بسیار گریبان گیر اقتصاد بوده و باعث بروز مشکلات بسیاری در این زمینه شده است بسیاری از کارگران را بیکار و جوانان را سرگردان در بدست آوردن شغل کرده است.

حجت‌الاسلام شبستری، بیان کرد: این روزها بسیاری از کارگران با مشکلات متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند رکود گریبان گیر تمام اقشار جامعه علی الخصوص کارگران شده است.

از واردات بی رویه کالا در گمرکات و قاچاق جلوگیری شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه باید جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا را گرفته شود، افزود: دولت برای تشویق تولیدکنندگان باید تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار آنان قرار دهد.
وی، اظهار کرد: فعالیت های اقتصادی نباید درعرصه تولید کاذب باشند بلکه باید در ایجاد اشتغال و رونق بازار اسلامی انجام شود.

حجت‌الاسلام شبستری، نسبت به واردات بی رویه کالا به ویژه کالا‌هایی که مشابه داخلی دارد هشدار داد و گفت: کشور ما به لحاظ خیلی از صنایع و تولید کالا‌ها توانمندی دارد، اما همچنان شاهد واردات این گونه کالا‌ها و اجناس هستیم.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولیدات باغی و کشاورزی پرداخت و از دولت خواست در مورد سیاست‌های بخش کشاورزی و باغداری تجدید نظر کرده بیش از این اجازه ندهند محصولات کشاورزی مردم زحمت کش با بی تدبیری برخی مسؤولان و خلاء‌های قانونی هر ساله پس از ثمردهی یا توسط دلالان و سودجویان به تاراج برده شود و یا با واردات بی رویه روی دست کشاورزان مانده و زحمات باغداران  نابود گردد.

نماینده مردم آذربایجان غربی، وی همچنین در این خصوص تاکید کرد: مسئولان مربوطه در خرید محصولات کشاورزی،کشاورزان به صورت تضمینی اهتمام ورزیده و از اطلاعات کشاورزان و متخصصان در بحث صادرات و تولیداستفاده مفیدی داشته باشند.

حجت الاسلام شبستری، با تاکید بر سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: اقتصاد کشور در سال های اخیر سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش خارجی نداشته است باید بداند یکی از شروط خروج از رکود اقتصادی سرمایه گذاری در بخش خارجی و جلوگیری از قاچاق است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما