شناسهٔ خبر: 23615915 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناتوانی دولت آمریکا در بازسازی شبکه برق پورتوریکو ۴ ماه بعد طوفان ماریا

R1012128/P1012122/S7,85/CT10

در حالی که حدود ۴ ماه از زمان وقوع طوفان ماریا در پورتو ریکو، به عنوان بخشی از خاک آمریکا می گذرد، حدود نیمی از مردم این جزیره همچنان در بی برقی به سر می برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، آمارهایی که چندی پیش از سوی فرماندار پورتوریکو منتشر شده حاکی است که هنوز برق بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم این جزیره وصل نشده است. به گفته کارشناسان، برق برخی از قسمت های این جزیره تا بهار 2018 وصل نخواهد شد.

ریکاردو روسلو، فرماندار پورتوریکو گفت: «ما درک می‌کنیم که سپری کردن این مدت طولانی بدون برق چقدر برای مردم پورتوریکو دشوار است.» وی اعلام کرد که از صنعت برق سرزمین اصلی آمریکا خواسته تا 1500 نیروی برق کار دیگر برای تعمیر خطوط انتقال این جزیره اعزام کنند.

مقامات پورتوریکو در بیانیه‌ای گفته‌اند به دلیل حجم بالا و پیچیدگی خسارات وارده، عملیات بازسازی خطوط انتقال به‌کندی پیش می رود. بخش عمده ای از خطوط انتقال 2400 مایلی این جزیره،30 هزار مایل از خطوط توزیع و 342 ایستگاه فرعی در نتیجه طوفان ماریا آسیب دیده است.

خوزه سانچز، که ریاست کارگروه سپاه مهندسی ارتش آمریکا برای بازسازی شبکه برق پورتوریکو را بر‌عهده دارد، گفت: برخی خانه‌ها به‌حدی خسارت دیده‌اند که دیگر قادر به دریافت برق نیستند، اما وی نگفت که چه تعداد از خانه‌ها در این وضعیت قرار دارند.

به گفته فرماندار پورتوریکو برق 55درصد از خانه‌هایی که می‌توانند مجدداً برق دریافت کنند، وصل شده است. مسئولان برق پورتوریکو به‌دلیل کندی کار بازسازی شبکه برق این جزیره به‌شدت هدف انتقاد قرار گرفته‌اند.

بر اساس تحلیل‌های نیویورک تایمز، پس از اتمام طوفان و تداوم قطعی برق، میزان مرگ و میر در این جزیره افزایش قابل‌توجهی یافته است.

انتهای پیام/84

نظر شما