شناسهٔ خبر: 23615790 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زاکانی تبیین کرد:

رسالت خبرنگاران در بازگویی حقایق

گروه جامعه: رئیس مجمع عالی بسیج با تأکید بر رسالت آگاهی بخشی خبرنگاران بر زنده نگاه داشتن امید توسط اهالی رسانه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علیرضا زاکانی، رئیس مجمع عالی بسیج در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که امروز ۲۷ دی‎‌ماه، در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه امروز ایران در یک جنگ فرهنگی قرار دارد، اظهار کرد: نقش رسانه در این جنگ و رسالت آن بسیار مهم است چرا که رسانه باید امید بخش بوده و امید را در جامعه زنده نگه دارد.
 
وی افزود: خبرنگاران باید در عرصه‌های آگاهی بخشی و خودآگاهی جامعه قدم برداشته و در بطن مردم قرار بگیرند؛ رهبر انقلاب مهمترین رسالت خبرنگاران را بازگویی حقایق برای مردم عنوان کردند.

زاکانی بیان کرد: امروز ایران از چند مشکل رنج می‌برد، ما بر اساس یکسری آرمان‌ها انقلاب کردیم و باید اهداف آن را دنبال کنیم. این اهداف استقلال، آزادی، عدالت، بودن در مسیر پیشرفت مادی و معنوی، مظلوم نوازی و ظلم ستیزی بودند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این اهداف را به صورت برجسته و مشخص زنده نگهداشته و خاطرات آن‌ها را در مردم زنده نگهداریم کمک بزرگی به جامعه و کشور می‌کنیم. اتفاقاتی که باعث بیداری ما می‌شوند مطلوب هستند، از حوادث اخیر اگر جنبه آشوب آن را حذف کنیم برای بیداری ما مفید بودند.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ۹ مسأله رنج می‌برد، گفت: اشرافیت سیاسی یک از ضعف‌های جامعه ما است، فارغ از جناح‌های سیاسی بوده و بار‌ها مورد تذکر رهبر انقلاب قرار گرفته است؛ فساد اقتصاد و فساد اجتماعی نیز دو ضعف دیگر بوده و قیام و جهاد برای مقابله با آن نیاز است.

وی ولنگاری فرهنگی، فکری و اجتماعی را از دیگر رنج‌های جامعه دانست و عنوان کرد: این ولنگاری خود محصول فساد اقتصادی و اجتماعی است، مسائل اجتماعی خانمان سوز است؛ آیا نمی‌توان متن جامعه را هوشیار کرده و به این سمت سوق داد تا ماحصل آن، حل این معضل‌ها باشد.

زاکانی فقر و فساد را پیاده نظام دشمن دانست و بیان کرد: اگر ما بر علیه این فقر و فساد بلند شویم و در مسیر حل مشکلات جامعه خود حرکت کنیم، دشمن در ایران جایی نخواهد داشت تا با القای پیام کاذب از این مسأله سوء استفاده کند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه ما اهالی رسانه‌ این است که خدمات مثبت به جامعه را نیز در کنار روشنگری علیه فقر و فساد بازگو کنیم، گفت: برخی از مسائل و خدمات را مردم احساس می‌کنند و برخی دیگر را نه، لذا وظیفه یک رسانه این است که این خدمات را به صورت خودآگاه به مردم مخابره کنیم. باید پرچمدار عدالت و مبارزه با فساد باشیم، چنانچه این کار را انجام ندهیم، دشمن با لگد ما را بیدار و از آن سوء استفاده می‌کند.

نظر شما