شناسهٔ خبر: 23615751 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اعتراف متهم به قتل دو عتیقه فروش بعد از 14 ماه +تصاویر

مرد میانسال که دو عتیقه فروش را 14 ماه قبل به قتل رسانده بود، پس از اعترافات همدستش راز جنایت های هولناک را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در آخرین روز آبان ماه سال گذشته فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران عنوان داشت که پدرش به نام «یحیی» ۵۵ ساله روز 26 آبان از خانه اش در خیابان ۱۷ شهریور خارج شده و دیگر مراجعتی به منزل نداشته و پس از آن نیز پاسخگوی تماس‌ها آن‌ها نبوده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فقدان افراد» و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سکونت فقدانی رفته و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته داخل پارکینگ موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو پرشیا سفید رنگی شدند که فقدانی به همراه مالک خودرو سوار آن شده و در ساعت ۱۴:۴۵ از داخل ساختمان خارج شده بودند.

با شناسایی هویت مالک خودرو به نام «حسین» ۶۵ ساله کارآگاهان اداره یازدهم اقدام به شناسایی محل سکونت وی در شهرستان ارومیه کرده؛ در ادامه اطلاع پیدا کردند که همزمان با طرح شکایت فقدانی یحیی در دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده فقدانی حسین در پلیس آگاهی شهرستان ارومیه تشکیل و در حال رسیدگی است.

خانواده «حسین» در شکایت خود عنوان داشتند که «حسین» برای ملاقات با یکی از دوستانش از خانه خارج و به تهران رفته، اما پس از آن دیگر تماسی با آن‌ها نداشته و پاسخگوی تماس هایشان نیز نبوده است؛ همچنین کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که هر دو فقدانی در زمینه خرید و فروش دلار و ارز و همچنین عتیقه جات فعالیت دارند.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه رسیدگی به پرونده، اقدام به ثبت دستور شناسایی و توقیف خودرو پژو پرشیا متعلق به «حسین» در سیستم جامع پلیس کرده و پس از گذشت چند روز از پلیس آگاهی شهرستان قزوین به آن‌ها اطلاع داده شد که خودرو پرشیای مورد نظر آن‌ها، به صورت کاملا سوخته در مناطق کوهستانی این شهرستان، در حوالی روستای اردلان کشف شده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از افراد مرتبط با «یحیی» به نام «تقی» ۵۰ ساله شدند؛ بنا بر اطلاع بدست آمده قرار بود تا تقی برای ملاقات با «یحیی» و «حسین»، از محل سکونتش در شهرستان ابهر به تهران مراجعه کند و طبق تحقیقات پلیسی، روز مفقود شدن آنها هم به تهران آمده است.

«تقی» از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی دستگیر و به تهران منتقل شد؛ وی در تحقیقات منکر هرگونه اطلاع از موضوع فقدان یحیی و حسین شد و عنوان کرد که در میدان آزادی با «حسین» و «یحیی» ملاقات کرده و پس از آن نیز به شهرستان محل سکونتش مراجعت کرده است.

متهم در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: چون هر دو فقدانی در زمینه خرید و فروش عتیقه فعالیت دارند، احتمالا از کشور خارج شدند و در ادامه با ارائه یک فقره چک چند میلیارد تومانی متعلق به حسین مدعی شد که از حسین طلب مالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی دارد و این چک را نیز بابت طلب خود، به واسطه خرید و فروش دلار دریافت کرده است.

با توجه به همزمانی هر دو فقدانی و در ادامه کشف خودرو سوخته شده پرشیا متعلق به یکی از فقدانی‌ها و همچنین اطلاع از این موضوع که «حسین» و «یحیی» آخرین بار در زمان خارج شدن از ساختمان با یکدیگر مشاهده شدند، احتمال وقوع جنایت در پرونده‌ هر دو فقدانی افزایش پیدا کرد؛ لذا پرونده برای ادامه رسیدگی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد و در اختیار کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که «تقی» همچنان منکر هرگونه اطلاع خود از سرنوشت «یحیی» و «حسین» شده بود، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در مسیر دیگری از تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از همشهریان تقی به نام «جعفر» 36 سالهدر شهرستان ابهر شدند که بنا بر تحقیقات پلیسی، اطمینان داشتند که وی همزمان با فقدانی «یحیی» و «حسین» و همچنین حضور «تقی» در تهران برای ملاقات با فقدانی‌های پرونده، به همراه «تقی» در تهران حضور داشته است.

مرد جوان روز چهارشنبه 20 اذرماه امسال در شهرستان ابهر دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.

وی در اظهارات اولیه منکر مراجعت خود به تهران و همچنین هرگونه آشنایی خود با تقی. ص. شد، اما در ادامه‌ی تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشوده و به قتل هر دو فقدانی از سوی همدستش اعتراف کرد.

«جعفر» در شرایطی که در تحقیقات اولیه، خود را بی اطلاع از ماجرای فقدانی‌ها نشان داده بود، سرانجام پس از گذشت یک هفته از زمان دستگیری لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: قرار بود تا تقی در ازای یک روز همراهی با وی، مبلغ ۵ میلیون تومان به من پرداخت کند. او گفته بود که قصد دارد تا جهت دریافت طلب مالی اش به تهران برود و به همین علت نیاز دارد تا یک نفر او را همراهی کند. ساعت ۱۱، تقی به در مغازه‌ی من آمد و دو نفری، با خودرو سمند تقی به تهران آمدیم. تقی در میدان آزادی با دو نفر قرار گذاشته بود. در ادامه، تقی به بهانه نشان دادن و معامله عتیقه فقدانی‌ها را به شهرستان اسلامشهر کشاند. پس از رسیدن به شهرستان اسلامشهر، تقی به داخل ماشین پرشیا رفت و یحیی به داخل ماشین سمند آمد؛ تقی به بهانه نشان دادن جنس، به همراه حسین و با خودرو پرشیا از محل خارج شد و پس از گذشت یک ساعت، با پرشیا برگشت، اما از حسین خبری نبود در حالیکه یحیی در صندلی سرنشین جلوی سمند نشسته بود، تقی درب عقب ماشین را باز کرد و دقیقا پشت سر یحیی قرار گرفت و ناگهان با شوکر چند ضربه به یحیی زد. یحیی بیهوش شد؛ وقتی که علت این کار را از تقی جویا شدم، او عنوان داشت که حسین را نیز کشته و جنازه‌ی حسین در صندوق عقب پرشیا قرار دارد؛ از اسلامشهر به سمت ابهر حرکت کردیم و با راهنمایی تقی، در بیابان‌های منطقه هیدج دقیقا به بالای چاهی رفتیم که گویا چندی پیش یحیی و دوستانش آنرا برای پیدا کردن عتیقه ایجاد کرده بودند؛ جنازه‌ها را به داخل گودال انداخته و روی آنرا پوشاندیم.

«جعفر» در خصوص آتش زدن خودرو پرشیا متعلق به حسین نیز به کارآگاهان گفت: خودرو پرشیا را نیز به حوالی روستای اردلان برده و در آنجا به آتش کشیدیم؛ پس از آن هر دو نفرمان به ابهر مراجعه کردیم.

با اعتراف صریح جعفر به وقوع دو جنایت و انتقال اجساد به منطقه کوهستانی شهرستان قزوین، هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی شهرستان قزوین انجام شد و تیم تشخیص هویت و اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با همراهی تیمی از کاراگاهان پلیس آگاهی این شهرستان به محل دفن اجساد دو فقدانی رفته و نهایتا اجساد هر دو فقدانی (مقتول) در ساعت ۱۶ روز گذشته از داخل چاه بیرون کشیده شده و در همان محل کشف اجساد، مورد شناسایی قرار گرفتند.

در شرایطی که «تقی» همچنان مدعی بی گناهی بود، بار دیگر تحقیقات از وی صبح امروز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در حالیکه از از دستگیری جعفر و کشف اجساد فقدانی‌ها هیچگونه اطلاعی نداشت، پس از روبرو شدن با جعفر و همچنین فیلم صحنه خارج کردن اجساد از داخل چاه به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که پس از کشف جنایت، تحقیقات از متهمین بویژه متهم اصلی پرونده در مراحل ابتدایی قرار دارد، در پایان اعلام این خبر گفت: با توجه به کشف اجساد و اعتراف اولیه متهمین به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

نظر شما