شناسهٔ خبر: 23615701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آقازاده:

آذر آب دوران نقاهت را پشت سر گذاشته است

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه شرکت آذر آب از دوره نقاهت خود بیرون آمده و به سمت رونق پیش می‌رود. سیگنالی که از این شرکت دریافت می‌شود مثبت است و هم اکنون در مسیر روزهای نوید بخش حرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، در نشست تخصصی با مدیران شرکت آذرآب که به منظور بررسی و حل مشکلات این شرکت امروز، 27 دی ماه در آذرآب برگزار شد با بیان اینکه برای مدیریت مطلوب در یک مجموعه دو فاکتور مهم است، گفت: باید به مدیریت پویا و مدیریت منابع مالی توجه ویژه‌ای شود، مدیران با این نوع مدیریت می‌توانند با انگیزه و تجربه‌ای که دارند عزم جدی برای رفع مشکلات واحد خود پیش گرفته و از بحران ها به راحتی عبور کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت صحیح یکی دیگر از فاکتورهای مهم در واحدهای صنعتی و بزرگ است، گفت: خوشبختانه شرکت آذرآب از دوره نقاهت خود بیرون آمده است و به سمت رونق پیش می‌رود. سیگنالی که از این شرکت دریافت می‌شود مثبت است و هم اکنون در مسیر روزهای نوید بخش حرکت می‌کند.
استاندار مرکزی ادامه داد: بی اعتمادی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به دستگاه‌های اجرایی همچون تامین اجتماعی، بانک‌ها، اداره مالیات و... به نوعی آفت است که خوشبختانه مجموع اقدامات مدیریتی شرکت آذر آب در چند ماه اخیر نشان از عزم جدی برای رفع مشکلات و از بین بردن این بی‌اعتمادی دارد.
آقازاده با اشاره به اینکه بزرگترین شاخصه و موفقیت مدیران این شرکت دید صنعتی است، گفت: بعد از گذشت چهار دهه هنوز ظرفیت‌های فراملی و بین‌المللی آذر آب به خوبی شکوفا نشده است ولی آنچه مهم است باید زمینه انجام پروژه‌های بزرگ برای این شرکت فراهم شود و بنده نیز در جلسات و دیدار با مسئولین کشور بر این تاکید ویژه داشتم زیرا با تحقق این امر، آذر آب می‌تواند به دوران طلایی خود بازگردد.
وی تاکید کرد: صنایع استان سرمایه‌های ملی هستند و تا جایی که امکان دارد باید برای رونق، توسعه، اقتصاد و اشتغال این صنایع کوشید، در استان در قالب کارگروه تسهیل رفع موانع تولید سعی شده است که مشکلات این واحدها حل شود. در این کارگروه اگر مشکلات در حدود اختیارات استانی باشد در اسرع وقت آن را حل می‌کنیم ولی اگر خارج از اختیارات استانی باشد با تشکیل جلسات با وزرا یا مدیران دستگاه‌های اجرایی در کشور درصد رفع این مشکلات بر خواهیم آمد.
استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات آذرآب از حدود اختیارات استان خارج است، جلسه‌ای با حضور آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته جاری تشکیل شد که مصوباتی نیز به همراه داشت ولی آنچه از مصوبات مهمتر است پیگیری اجرایی شدن مصوبات است.
آقازاده با بیان اینکه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که با حضور ویز صنعت و معدن برگزار شد، مصوب شد که 30 میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک توسعه صادرات به این شرکت تخصیص یابد، گفت: اعطای تسهیلات LC تا سقف 30 میلیارد تومان و همچنین تخصیص ضمانت‌نامه ارزی تا سقف ٢٠ ميليون يورو از مصوبات مهم این کارگروه بود.
استاندار مرکزی در پایان با تاکید بر اینکه کلیه صنایع استان باید در سفارشات صنعتی واحد خود از ظرفیت شرکت‌هایی همچون آذرآب استفاده کنند، گفت: شرکت آذرآب خوراک خوبی برای شرکت‌های چون پالایشگاه و پتروشیمی استان است و نیروگاه‌ها و همچنین شرکت مپنا باید در سفارش‌های خود، آذرآب را اولویت قرار دهد. البته فقط نباید از ظرفیت آذرآب در پروژه‌ها و سفارش‌های مهم استان استفاده کرد بلکه باید در پروژه‌های مهم ملی هم از ظرفیت این شرکت نهایت استفاده را برد به عنوان مثال طرح توسعه آلومينای هرمزگان به ارزش ١.٥ ميليارد دلار، ظرفیت مناسبی برای رونق شرکت آذرآب است.

نظر شما