شناسهٔ خبر: 23615688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تبدیل زرین رود به زباله رود/ معضلات زیست محیطی جدی گرفته شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان از استان های گردشگر پذیر کشور است گفت: معضلات زیست محیطی از جمله پسماندهای سروان و پاک سازی گوهرود و زرجوب جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز (27دی )در دیدار فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان رشت اظهار کرد: از نیروی های جوان در ارتقاء توسعه و پیشرفت بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه ادارات را هیچ گاه از نیروهای باتجربه و باسابقه خالی نکنید گفت: نیروهای با تجربه سرمایه‌های انقلاب هستند، جوانان در کنار انسان‌های فعال گذشته و با بهره گیری از تجربیاتشان در حراست و پیشرفت جامعه گام بردارند.

 

آیت الله قربانی اذعان کرد: جوانان با شور و اشتیاق امروزی فعالیت می کنند، اما آن توانایی و شعور گذشتگان و نیروهای باتجربه را ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: از افراد شایسته، باحیا و معرفت، آبرومند و دارای تربیت خانوادگی اسلامی و انقلابی در ادارات بهره گرفته شود.

 

وی ادامه داد: در جذب نیرو همه از فیلتر حراست عبور می کنند اما متاسفانه برخی ها با سفارشات وارد می شوند با پیگیری افراد شایسته را وارد ادارات کنید.

 

آیت الله قربانی به ناهنجاری های اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: برخی ها می پندارند که این ناهنجاریها به خاطر عملکرد نادرست مسئولان نظام است، اما در کنار تظاهرات خیابانی افرادی با هدایت فضاهای مجازی و به آتش کشیدن پرچم و حمله به سپاه و .... فتنه دیگری را با هدایت دشمنان در نظر داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه ها را خاموش کرد، افزود: طلاق، فقر، بیکاری جوانان تحصیل کرده و بالا رفتن سن ازدواج به دلیل عدم اشتغال جوانان و.... از دغدغه های جامعه است که مسئولان امر به این معضلات توجه کرده و درصدد رفع آن برآیند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به معضلات محیطی شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: زرجوب و گوهرود دو رودخانه مهم شهرستان رشت شمرده می شود که زمانی زرجوب به زرین رود معروف بود اما متاسفانه امروز به دلیل بی دقتی به زباله رود مشهور شده است.

 

وی اضافه کرد: پاکسازی و سالم سازی این دو رودخانه عظیم شهرستان رشت از وظایف مهمی است که باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

 

آیت الله قربانی خاطر نشان کرد: مسئولان نباید سیاسی کار باشند بلکه باید در راستای آرمان های نظام و انقلاب گام برداشته و دلسوز انقلاب و جامعه باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: پسماند سراوان از دیگر معضلات محیطی شهرستان رشت شمرده می شود هنگام ورود مسافر به گیلان و استشمام بوی تعفن، چهره گیلان در نظر گردشگران ناشایست خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پسماند سروان رشت موجب آلودگی محیط زیست شده است، سلامت این شهرستان با انباشت این زباله ها مورد تهدید جدی قرار دارد.

 

آیت الله قربانی اظهار کرد: ترافیک بالای شهرستان رشت از دیگر معضلات این شهرستان است، مسئولان ذی ربط  باید تدابیر اساسی در این زمینه بیندیشند.

 

نظر شما