شناسهٔ خبر: 23615027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

رییس هیات پارلمانی موزامبیک: برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری وحدت داشته باشیم

رییس هیات پارلمانی موزامبیک تاکید کرد که باید برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری همبستگی داشته تا بتوان به راه‌حل مشترکی دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد علی یاسین رییس هیات پارلمانی موزامبیک در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، ضمن ابراز تاسف و تسلیت برای حادثه نفتکش سانچی گفت: جهان اسلام دارای چالش‌ها و مشکلاتی است که باید با وحدت برای حل آن تلاش کنیم.

وی با تاکید بر وحدت بیشتر مسلمانان برای حضور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، تروریسم را بزرگترین چالش خواند و گفت: باید برای مقابله با این مشکل تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد. باید با قاطعیت و همبستگی با تروریسم و افراطی‌گری مقابله کرده و به دنبال رسیدن به راه‌حل مشترک باشیم.

رییس هیات پارلمانی موزامبیک با اشاره به وضعیت فلسطین گفت: ما نگران استمرار وضعیت رکود و روند صلح اسرائیل و فلسطین هستیم. باید به دنبال راه حل برای حل این مناقشه براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت باشیم.

همچنین در این نشست، سلیمان محمد رییس هیات پارلمانی کومور نیز در سخنانی ضمن ابراز تاسف و تسلیت برای سانحه سانچی بر لزوم استفاده از دیپلماسی برای ایجاد صلح تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما