شناسهٔ خبر: 23614693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس مجلس سودان:

آمریکایی ها سرچشمه تروریسم در جهان هستند /فلسطین محور جهان اسلام است

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس سودان تاکید کرد: نا امنی در برخی کشورها نتیجه اعمال و اقدامات تروریستی است که ارتباطی با اسلام ندارد و آمریکایی ها سرچشمه این پدیده در جهان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عایشه محمد احمد صالح روز چهارشنبه در دومین روز از سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با جانباختگان حادثه نفتکش ایرانی گفت: چالش های فراوانی بر سر امت اسلامی سایه افکنده به طوری که امت های اسلامی نسبت به گذشته در وضعیت پراکندگی قرار گرفتند از این رو باید تصیمات موثری اتخاذ کنیم.
وی افزود: تحولات در منطقه به سرعت در حال وقوع است و امنیت و ثبات کشورها بیش از گذشته حائز اهمیت است زیرا این تحولات تاثیر مستقیمی در امنیت کشورها دارد.
نایب رییس مجلس سودان ادامه داد: فضای موجود شرایط ملت فلسطین را با بحران روبرو کرده به نوعی که اشغالگران پا را فراتر گذاشته و بیت المقدس پایتخت مسلمانان جهان را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
عایشه محمد احمد صالح خاطرنشان کرد: اعمال وحشیانه صهیونیست ها در سرزمین فلسطین هر روز افزایش می یابد و سودان از گذشته تاکنون حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرده است و بر تحقق عدل در این سرزمین تاکید دارد، بنابراین مخالفت خود را با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس اعلام کردیم.
وی گفت: مسئله وحدت برای ما موضوع مهمی است، زیرا خداوند نیز وعده داده که مستضعفان در سرزمین خدا جانشین حقیقی هستند لذا هر کسی به دنبال پوشاندن حقیقت باشد، متضرر خواهد شد.
نایب رییس مجلس سودان اظهارداشت: امروز شاهد آوارگی مسلمانان میانمار به بنگلادش نیز هستیم، در حقیقت همه کشورهای اسلامی با فتنه گری هایی روبرو هستند که در برابر آن باید پاسخ قاطعی داده شود.
عایشه محمد احمد صالح افزود: ناامنی در برخی کشورها نتیجه اعمال و اقدامات تروریستی است که ارتباطی با اسلام ندارد ، آمریکایی ها سرچشمه این پدیده در جهان هستند و برای خشکاندن ریشه تروریسم باید تصمیمات جدی در این اجلاس اخذ شود تا امت اسلامی همبستگی فراوانی پیدا کنند.
وی همچنینگفت: اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی برگرفته از سازمان همکاری اسلامی و براساس صلح ایجاد شده است و پارلمان های کشورهای اسلامی و عضو این اتحادیه می توانند با وحدت به مقابله با چالش های موجود بپردازند که در راس آن مقابله با هجمه های متعدد با فرهنگ اسلامی است

**مساله فلسطین محوریت جهان اسلام است
به گزارش ایرنا، ژولاد افرم اولا نایب رییس مجلس ساحل عاج نیز در این کنفرانس گفت: مساله فلسطین در محوریت مسائل جهان اسلام است، ما حمایت همه جانبه خود از مردم فلسطین را اعلام می کنیم.
نایب رییس مجلس ساحل عاج افزود: در این نشست موضع خوبی در حمایت از مردم فلسطین گرفته شده است.
وی اظهار داشت: توجه ویژه ای باید به حقوق زنان شود که لازم است کمیته حقوقی برای اجرای قطعنامه ها در جهت ارتقای وضعیت زنان ایجاد شود.

‎** باید در جهان اسلام با وحدت مقابل دشمنان بایستیم
به گزارش ایرنا، خمیس عطیه نماینده مجلس اردن هم در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: اکنون دنیای اسلام با مشکلات فراوانی مواجه است لذا نیاز به وحدت بین کشورها اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: خوشبختانه در کنفرانس امروز توانستیم به مسئله فلسطین بپردازیم که امری مهم در جهان اسلام است.
نماینده مجلس اردن خاطرنشان کرد: قدس برای مردم فلسطین است، براین اساس صهیونیست ها نمی توانند ماهیت قدس را خدشه دار کنند.
خمیس عطیه ادامه داد: امروزه دشمنان تمام مقررات بین المللی را زیرپا گذاشته و جنایات وحشیانه ای انجام می دهند، آن ها همواره در حق مردم عرب منطقه اجحاف می کنند.
وی افزود: دشمنان می خواهند در محافل بین المللی مقابل مسلمانان بایستند و در این میان آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها درصدد خدشه دار کردن مسئله قدس هستند.
نماینده مجلس اردن اضافه کرد: آنها نمی دانند که کشورهای اسلامی اجازه چنین کاری را نمی دهند و باید بدانند قدس پایتخت همیشگی مسلمانان است.
خمیس عطیه گفت: باید در جامعه بین الملل رایزنی های بیشتری داشته باشیم تا با اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانیم قدس را برای خود کنیم.
وی افزود: پادشاه اردن اعتقاد دارد که مسئله قدس خط قرمز است لذا این کشور خود را جدای از جهان عرب و فلسطین نمی داند.
نماینده مردم اردن تصریح کرد: فلسطینیان نیاز به پشتیبانی مسلمانان دارند و باید از آن ها حمایت های مادی و معنوی شود.
خمیس عطیه ادامه داد: اردن به دنبال ایجاد مردم سالاری و دموکراسی است لذا از همه کشورها می خواهیم که به حق آزادی و دموکراسی پایبند باشند
وی تصریح کرد: در این بین باید از مسلمانان میانمار نیز حمایت های جدی صورت بگیرد.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین کنفرانس رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز گذشته با حضور رییسان و نمایندگان 44 کشور در تهران در حال برگزاری است.
این کنفرانس عصر امروز با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.
سیام**9121**9314**1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*

نظر شما