شناسهٔ خبر: 23613897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد شدید اتریش از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا

R31356/P36446/S8,89/CT10

صدر اعظم اتریش انتقاد شدید به سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا و طرح تقسیم پناهندگان وارد کرده و تاکید کرد که به جای آن باید حمایت بهتری از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، صدر اعظم اتریش در گفت و گو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، درباره پیشنهادات در این باره که در منطقه یورو یک بودجه مشترک تنظیم شود ابراز تردید کرده و با تصمیماتی که در این باره در توافق اولیه احزاب آلمانی برای تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ در این کشور آمده است مخالفت کرد.

وی در عین حال تصریح کرد که با اهداف یک اروپای شایسته رقابت و شفاف موافق است.

کورس همچنین تعهدات مالی بیشتر اعضاء به اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه که مد نظر احزاب دولت ائتلافی آینده آلمان هم هست را رد کرده و گفت: در عوض اتحادیه اروپا باید صرفه جوتر و موثر تر عمل کند.

صدر اعظم اتریش که قرار است امروز به برلین سفر کرده و با صدر اعظم آلمان دیدار و گفت و گو کند در بخش دیگری از گفت و گو با این روزنامه آلمانی تاکید کرد که آلمان مهم ترین همسایه و شریک ما است. اولین سفر کورس بعد از عهده داری سمت صدر اعظمی اتریش به بروکسل و فرانسه انجام گرفت.

وی همچنین در زمینه سیاست مهاجرت هم تحولات مثبتی را دیده و گفت: موضع آلمان از جمله نسبت به 2 سال پیش در این راستا بیشتر به ما نزدیک شده است.

کورس تاکید کرد که ما حالا باید بر حمایت موثر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و نه تنها بحث های دائمی درباره تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا بر اساس طرح سهمیه بندی تاکید کنیم. بحران مهاجرت هنوز حل نشده است. این بسیار ناعادلانه است که همچنان قاچاقچیان در نهایت تصمیم بگیرند که چه کسی می تواند به اروپا بیاید.

انتهای پیام/

نظر شما