شناسهٔ خبر: 23612799 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

با بهترین کشورهای قاره آفریقا برای سفر آشنا شوید

قاره آفریقا بیشترین تنوع در جاذبه های طبیعی، حیوانات و گیاهان را دارد. تنوع و گوناگونی در این قاره بسیار زیاد است، تاحدی که دیدن همه آن ها یک عمر زمان می برد. ما در این مقاله ۴ کشور از قاره آفریقا که دارای بیشترین جاذبه‌های گردشگری هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

سرویس اجتماعی فردا: قاره آفریقا بیشترین تنوع در جاذبه های طبیعی، حیوانات و گیاهان را دارد. تنوع و گوناگونی در این قاره بسیار زیاد است، تاحدی که دیدن همه آن ها یک عمر زمان می برد. ما در این مقاله ۴ کشور از قاره آفریقا که دارای بیشترین جاذبه‌های گردشگری هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

با بهترین کشورهای قاره آفریقا برای سفر آشنا شوید

تور   تونس ؛ اسرارآمیزترین کشور آفریقا

کشور تونس با هزاران کیلومتر ساحل ماسه‌ای همیشه آفتابی در حاشیه‌ی دریای مدیترانه، خلیج‌های زیبا و چشم‌نواز و اقامتگاه‌های ساحلی مناسب، مقصد بسیار خوبی برای سفر تفریحی خانوادگی است. این کشور با داشتن تاریخی پرفرازونشیب و ارائه‌ی چهره‌ای متفاوت از آفریقا، از گذشته‌ی دور جاذبه‌ی زیادی برای گردشگران سراسر دنیا دارد و هنوز هم یکی از بهترین نقاط برای لذت بردن از جادوی مدیترانه و استراحت است.  کشور تونس از دیرباز محل برخورد تمدن‌های مختلف بوده و هنوز هم در گوشه و کنار آن آثار متعددی از این تمدن‌ها و یا ترکیبی از آن‌ها به چشم می‌خورد. در کنار این جذابیت‌های تاریخی، طبیعت زیبا و خاص این کشور نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تور   مراکش

شاید یکی از دلایل علاقه گردشگران به قاره آفریقا یه غیر از حیات وحش بینظیرش کشور مراکش در شمال غربی این قاره باشد. با گردش در شهرهای تاریخی این کشور چنان درگیر ساختمان هایی با معماری باشکوه و سنت های جالب مردمش می شوید که هوس می کنید در آینده باز هم به اینجا بیایید.

رباط (Rabat): پایتخت کشور مراکش است که در کنار سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد. این شهر بندر تجاری ندارد و مرکز حکومتی است به طوری که همه سفارتخانه های خارجی در این شهر قرار دارند.کازابلانکا: بزرگ ترین شهر مراکش و مهمترین بندر این کشور در کنار اقیانوس اطلس است. این شهر در بخش غربی مرکزی کشور قرار دارد و یکی از مراکز مالی قاره آفریقا است. با اینکه رباط پایتخت سیاسی مراکش است اما کازابلانکا مرکز تجاری و اقتصادی مراکش به حساب می آید. طبق سرشماری سال ۲۰۱۶ جمعیت آن حدود ۶ میلیون نفراست.

فاس: قدیمی ترین پایتخت مراکش بوده و منابع ارزشمند باستانی و قدمی ترین دانشگاه دنیا (تاسیس در سال ۸۵۹ میلادی) در آن قرار دارد. این شهر بعد از کازابلانکا و رباط سومین شهر بزرگ مراکش است. فاس که از شهرهای فرهنگی اسلامی است ۷۰۰ مسجد و ۴۰۳ کاخ و بناهای قدیمی دارد.

از شهرهای مهم کشور مراکش که چون همه ساختمان هایش قرمز است به آن شهر سرخ می گویند. این شهر از مهمترین شهرهای گردشگری مراکش است و میدان جامع فنا که یکی از معروف ترین میدان های جهان است در آن قرار دارد.

با بهترین کشورهای قاره آفریقا برای سفر آشنا شوید

تور   کنیا

کنیا قدرتمند ترین کشور شرق آفریقا از لحاظ اقتصادی است و همچنین کشوری با درآمد متوسط است که به سرعت در حال پیشرفت می باشد. با اینکه کنیا گروه ها و فرهنگ های متفاوتی را دارد، اما مردم کنیا حس وطن پرستی بسیار زیادی نسبت به کشورشان دارند. بیشتر آن ها آینده کنیا را مثبت می‌بینند و از وجود گردشگرانی که باعث افزایش درآمد کشور می‌شوند، خوشنود هستند. بیشتر گردشگران به خاطر طبیعت، حیات وحش و فرهنگ فوق العاده، به این کشور می آیند.

از شهرهای مهم گردشگری کنیا می توان به نایروبی پایتخت کنیا، مومباسا و ناکورو نام برد که البته این پارک ملی های شهرها هستند که بیشتر مورد توجه اند.کنیا دارای برخی از بهترین طبیعت جهان است که در آن شما می توانید برخی از بهترین گیاهان و جانوران آفریقایی را ببینید. پارک ملی ها دارای شیر، زرافه، فیل و حیوانات زیاد دیگری هستند. عاقلانه این است که قبل از سفرتان در مورد اینکه کدام پارک ملی در آن زمان جاذبه های بیشتری را در اختیارتان می گذارد تحقیق کنید.

با بهترین کشورهای قاره آفریقا برای سفر آشنا شوید

تور آفریقای جنوبی

یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات سفر به آفریقای جنوبی، زمانی است که برای دیدن جنگل‌های انبوه و صعب‌العبور و حیوانات وحشی که تا پیش از این فقط در فیلم‌ها و عکس‌ها دیده ایم، با هواپیمای ملخ دار به قلب جنگل‌های خیره کننده آفریقا پرواز می کنید. اما هیجان انگیزتر زمانی است که سوار بر جیپ‌های باز به قصد دیدن حیوانات به دل جنگل می روید. جنگل‌بان‌ها لحظه به لحظه، با رادار محل رویت حیوانات وحشی را گزارش می‌دهند و ماشین‌ها سریع به طرف محل مورد نظر می‌روند. بعضی از حیوانات، ممکن است روزها و روزها رویت نشوند ولی اگر شانس با شما همراه باشد آن وقت لحظه دیدن یک شیر جوان، یا گله زرافه ها و یا یک پلنگ تنها و یا یک گله فیل وحشی، گله‌ای گوره خر، گراز، بوفالو، کرگدن، گوزن، آهو و موش‌خرما در چند قدمی‌ات،حس غریبی دارد. مجبوری سکوت کنی و ناباورانه با نگاهی عمیق برای یک عمر توشه برداری که این اتفاق نادر هرگز تکرار نمی شود. اینجا حیوانات غریبه نیستند بلکه این جا تویی که مهمانی و باید رسم ادب را به جای آوری.

اگر به تجربه یک سفر   خارجی   لوکس و فوق‌العاده به یادماندنی علاقه‌‌دارید، تور آفریقای جنوبی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. جاذبه های گردشگری افریقای جنوبی بسیار متنوع می باشند. شاید کمتر جایی بتوانید به اندازه این کشور نبض طبیعت را از نزدیک لمس کنید. مناظر زیبا و بکر طبیعی و دیدار حیوانات در محیط طبیعی زندگی آنها تجربه‌ای است که به سختی بتوانید آن را فراموش کنید.

تور آفریقای جنوبی برای کسانی که به خرید یا دیدار از آثار تاریخی علاقه‌مند هستند جذابیت چندانی ندارد اما اگر عاشق طبیعت، دیدن مناظر بکری از جنگل و اقیانوس و همچنین دیدار حیوانات از نزدیک، هستید این تور می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

نظر شما