شناسهٔ خبر: 23610393 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اجرای طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان

بهروز شکوری، مدیر آموزش ستاد اقامه نماز گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این ستاد امسال طرح سلامت معنوی در 150 بیمارستان کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / بهروز شکوری در حاشیه کارگاه آموزشی سلامت معنوی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: در این طرح بیش از 15 هزار پرستار، بهیار و مدیران پرستاری شرکت می کنند.

وی ادامه داد: در طرح سلامت معنوی کارکنان بیمارستان ها با احکام نماز و سایر فرایض دینی ویژه بیماران بستری آشنا می شوند.
شکوری ادامه داد: سلامت معنوی از جمله طرح های موفقی است که در برنامه های آموزشی ستاد اقامه نماز کشور پیش بینی شده است.
وی گفت: طرح سلامت معنوی از سال 1394 در 60 بیمارستان کشور آغاز و زمینه آموزش برای 10 هزار پرستار فراهم شد.
وی یادآور شد: همچنین در سال 1395 طرح سلامت معنوی در 100 بیمارستان برای 12هزار پرستار اجرا شد.
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز بیان کرد: برخی ها تصور می کنند به دلیل بیماری نباید نماز را به جا آورند این درحالی است که خداوند براجرای این فریضه در تمام شرایط تاکید دارد.
شکوری ادامه داد: در این ارتباط تلاش می شود با اجرای طرح سلامت معنوی آموزش های لازم به پرستاران و بهیاران در زمینه ادای این فریضه الهی ارائه شود.
وی با اشاره به استقبال پرستاران از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان ها گفت: تلاش می شود طرح سلامت معنوی در همه بیمارستان های کشور اجرا شود.
مدیر آموزش ستاد اقامه نماز افزود: امسال تنها در تهران یکهزار و 500 پرستار در 16 بیمارستان زیرپوشش طرح سلامت معنوی قرار گرفتند.
شکوری اضافه کرد: بوشهر از جمله استان های موفق در اجرای طرح سلامت معنوی است.
وی اظهار کرد: دراجرای طرح سلامت معنوی تجهیزات مناسب شامل قبله نما، مهرنماز، سجاده، وضوساز آماده براساس تقاضا با کمترین قیمت تهیه می شود.
مبدع طرح سلامت معنوی در کشور گفت: تلاش می شود در قالب این طرح احکام نماز خاص بیماران در بیمارستان ها به پرستاران و بهیاران آموزش داده شود.
اصغر قربانی افزود: دومین هدف از اجرای طرح سلامت معنوی تجهیز فضای بیمارستان ها به نحوی است که بیماران بدون دغدغه و براحتی امکان ادای فریضه نماز را داشته باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز باید مسئولان نسبت به تامین امکانات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این فریضه دینی توجه لازم را داشته باشند. / ایرنا

نظر شما