شناسهٔ خبر: 23609992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزارت خارجه آمریکا: گفت‌وگوهای کنگره و دولت برای اصلاح برجام پیشرفت داشته است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که گفت‌وگوها میان کنگره و دولت برای دستیابی به قانونی در خصوص اصلاح برجام، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود درباره بیانیه اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفت: همانطور که می‌دانید رئیس‌جمهور ترامپ تعلیق تحریم های ایران را برای یک دوره 120 روزه دیگر تمدید کرد. این فرصتی است تا دولت و اعضای کنگره به یک قانونی دست یابند تا کمک کند ایران را ملزم به پایبندی بهتر به توافق هسته‌ای کند و برای ایران سخت‌گیرانه‌تر باشد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، نوئرت افزود: این تصمیمی است که دولت اتخاذ کرده است. برخی از این گفت‌وگوها میان کنگره و دولت برای دستیابی به این قانون پیشرفت‌هایی داشته است.

وی در ادامه از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را که طبق قوانین آمریکا باید هر 90 روز یکبار در گزارشی به کنگره اعلام شود، تایید می کند یا نه؟، خودداری کرد و گفت: بیانیه روز جمعه رئیس‌جمهور تصمیمی است که گرفته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست خبری با طرح ادعاهای بی‌اساس و واهی واشنگتن علیه کشورمان بار دیگر مدعی شد که تنها هدف حضور آمریکا در سوریه مقابله با داعش است.

نوئرت همچنین ادعا کرد: ما نگرانی‌هایی نیز درباره فعالیت های ایران در سراسر جهان به ویژه سوریه داریم. تنها آمریکا نیست که نسبت به این فعالیتها نگران است بلکه کشورهای دیگر نیز نگرانند اما هدف اصلی ما برای ماندن در سوریه مقابله با داعش است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما