شناسهٔ خبر: 23609953 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون اجتماعی دادگستری استان اردبیل خبر داد

مهار ساخت و سازهای غیرمجاز با فعالیت کمیته پیشگیری از تخلفات شهری

خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کمیته پیشگیری از تخلفات شهری توانسته است روند ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهر اردبیل را که در طول سه سال قبل از ۱۳۹۱ بالغ بر ۳۰۰۰ واحد مسکونی غیر مجاز بود مهار کند و این رقم را به ۲۰۵ در طول پنج سال اخیر کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

مهار ساخت و سازهای غیر مجاز با فعالیت کمیته پیشگیری از تخلفات شهریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل کمیته پیشگیری از تخلفات شهری با محوریت ساماندهی و مدیریت دست فروشان و میوه فروشان سیار وانت‌ها، استفاده صاحبان ماشین الات سنگین از پارکینگ ماشین آلات سنگین در حومه شهر و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، شهردار اردبیل، فرماندهی انتظامی شهرستان اردبیل و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در محل ساختمان مرکزی دادگستری کل استان برگزار گردید.

 
دراین جلسه یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به برخی از مهمترین معضلات شهر اردبیل گفت: حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز یکی از معضلات اساسی است که به علت عدم وجود امکانات مناسب در آن و نیز عدم اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مناطق بستر مناسبی برای بروز انواع آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی گفت: بنا به اهمیت موضوع، مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری به همت، ابتکار و نظارت دادگستری استان و با عضویت ۱۶ دستگاه اجرایی با محوریت شهرداری اردبیل در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد.
 
خدادادی افزود: موفقیت روز افزون این کمیته در پیشگیری از تخلفات شهری بسیار موفقیت آمیز بوده بطوریکه این کمیته توانسته است روند ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهر اردبیل را که در طول سه سال قبل از ۱۳۹۱ بالغ بر ۳۰۰۰ واحد مسکونی غیر مجاز بود مهار کند و این رقم را به ۲۰۵ در طول پنج سال اخیر کاهش دهد.

وی افزود: موفقیت این امر موجب شده تا طرح کمیته پیشگیری از تخلفات شهری که به ابتکار دادگستری اردبیل برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است بعنوان طرح ملی مورد استقبال سایر استان‌های کشور نیز قرار گیرد.

این مقام قضایی به لزوم ساماندهی و مدیریت دست فروشان و میوه فروشان سیار وانت‌ها به عنوان یکی دیگر از عومل اصلی در کاهش معضلات شهری اشاره کرد و ادامه داد: ساماندهی دست فروشان و رفع سد معبر از خواسته‌های به حق مردم و بازاریان است که با توجه به نزدیک شدن به ماه‌ها و روز‌های پایانی سال و احتمال افزایش دست فروشان در سطح شهر، مقابله با رفع سد معبر و ساماندهی دست فروشان به منظور تأمین امنیت، آرامش و زیبایی شهر بسیار مهم است و شهرداری اردبیل بعنوان متولی اصلی این موضوع بایستی تمام توان خود را باهمکاری سایر دستگاه‌های متولی بکار گیرد تا آنچه خواسته مردم است محقق گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به راه اندازی پارکینگ ماشین آلات سنگین که مدتی پیش به همت دادگستری اردبیل در حومه شهر افتتاح شد اشاره کرد و افزود: مقدمات لازم برای اطلاع رسانی به کلیه دارندگان ماشین آلات سنگین به منظور عدم تردد در معابر شهری صورت گرفته است تا صاحبان و مالکان این ماشین آلات از ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند و از تردد در سطح شهر که موجب نارضایتی و سلب آرامش مردم می‌شود خودداری نمایند.

شهردار اردبیل نیز در این جلسه از اقدامات دستگاه قضایی استان به ویژه از طرح کمیته پیشگیری از تخلفات شهری و راه اندازی آن در اردبیل که موجب پیشرفت بسیار امورات در ساماندهی امورات شهری شده است قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/

نظر شما