شناسهٔ خبر: 23608786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره دست سازه های سفالی در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، جشنواره دست سازه‌های سفالی در زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، معصومه بهاریان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان زنجان جشنواره " دست سازه‌های سفالی" را برگزار می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره" دست سازه‌های سفالی" در زنجان با موضوع و تکنیک آزاد برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر هنرمند مجاز است، حداکثر پنج اثر به این جشنواره ارسال کند.

 

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه آثار باید شامل سن، شماره تماس، نام مربی و نام مرکز باشد، گفت: شرکت در این مسابقه برای همه گروه‌های سنی شامل (ب-ج-د-ه) آزاد است.

 

بهاریان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در جشنواره تا 30 بهمن اعلام شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد رقابت در دست سازه‌های گلی، حفظ و تولید هنرهای بومی و سنتی، شناسایی افراد مستعد در زمینه سفالگری است.

 

وی با اشاره به دیگر هدف برگزاری این جشنواره ایجاد فعالیت برای جوانان با فروش آثار و ادامه کار است، گفت: هنرمندان در بخش سفال می‌توانند در ساخت آثار سفالی خود از تکنیک ترکیب مواد هم استفاده کنند.

 

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: آثار گلی باید به صورت پخته شده و به سلیقه هنرمند رنگ یا لعاب خورده تحویل دبیرخانه جشنواره داده شود.

نظر شما